Powróciły spekulacje na temat siedmiomiejscowej wersji Dustera. Ten atrakcyjny cenowo SUV oferowany zarówno pod marką Dacia, jak i pod nazwą Renault, za dwa lata ma się pojawić w nowej wersji. Nie od razu, bo jeszcze rok później, producent zaoferuje podobno odmianę dłuższą, za to siedmiomiejscową.
Plotki mówią o tym, że nowy Duster powstanie na modularnej platformie CMF wykorzystywanej już przez Alians Renault-Nissan. Wersja standardowa powinna mierzyć ok. 4,3 metra długości, wersja przedłużona, spodziewana w roku 2018, może przekroczyć 4,5 metra długości.
Nie wiemy, ile prawdy jest w tych doniesieniach, ale czy będzie to oznaczało rezygnację z modelu Lodgy? Niekoniecznie. Wszak siedmiomiejscowy SUV wcale niekoniecznie będzie „podgryzał” sprzedaż siedmioosobowego kompaktowego minivana. To auta adresowane raczej do innych grup klientów. Zresztą do tego czasu wydarzy się w motoryzacji jeszcze wiele, więc kto wie, czy SUV-y i crossovery nie zdominują rynku w takim stopniu, że minivany przejdą na emeryturę? A może nastąpi odwrót od SUV-ów? Trudno w taki scenariusz uwierzyć, ale spójrzmy prawdzie w oczy – kto naprawdę potrzebuje takiego samochodu? To moda, a ta bywa kapryśna i przejściowa.
Dacia rozwija się bardzo dynamicznie. Na całym świecie sprzedano już przeszło milion Dusterów pod markami Dacia i Renault, ale widać, że konstruktorzy nie zasypiają gruszek w popiele i pracują nad kolejnymi generacjami samochodów. Także bestsellerowy Duster może wkrótce zyskać tzw. wartość dodaną. Pytanie, na ile wygodnie będzie w trzecim rzędzie siedzeń…
KG
Najnowsze komentarze