Peugeot 308 nie będzie produkowany w Niemczech, ani w Wielkiej Brytanii

3 54

Grupa PSA nie ma w planach przeniesienia produkcji Peugeot 308 do fabryki w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Koncern zaprzecza wcześniejszym doniesieniom.

Nowa generacja Peugeot 308 pojawi się w roku 2021 i zostanie oparta na tej samej platformie co kolejny Opel Astra. Grupa PSA rozważa przeniesienie produkcji kompaktu Opla do zakładu w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii i w Russelsheim w Niemczech, ale lokalizacja montażu Peugeot 308 będzie inna, o czym poinformował rzecznik PSA. „Nie ma planów produkcji 308 w Niemczech, ani w Wielkiej Brytanii” – powiedział. Dodał także, że nowy zakład dla modelu Peugeota zostanie wybrany w razie potrzeby. Obecnie za pojazd jest odpowiedzialna fabryka w Sochaux we Francji.

Według raportu w Handelsblatt, Grupa PSA rozważa dwie możliwości dla modelu Opel Astra. Pierwsza z nich mówi o produkcji 75 procent wszystkich egzemplarzy Astry w Ellesmere Port, a pozostałej części w Ruesselsheim. Druga opcja obejmuje montaż 75 procent pojazdów w Niemczech. Brytyjski zakład byłby wówczas odpowiedzialny wyłącznie za egzemplarze z kierownicą po prawej stronie. Obiekt w Gliwicach, który obecnie zajmuje się montażem kompaktowego modelu Opla zostanie zmodernizowany i będzie produkował pojazdy dostawcze.

Źródło: Automotive News Europe

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
3 Autorzy komentarzy
chrosMichał508chros Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
chros
Gość
chros

Radziłbym nie wierzyć w ten pijarowski bełkot. To że teraz nie ma planów produkcji nie oznacza że nie pojawi się w przyszłości. Zakład w Elesmare Port ma zbyt niską moc produkcyjną i nie jest możliwa nawet produkcja na wewnętrzny brytyjski rynek.
Wycofanie Astry z Gliwic to zagrywka czysto polityczna…Ludzie przecież wystarczy zobaczyć na statystyki ile sprzedaje się rocznie Astr a ile sprzedaje się Boxerów, Ducato, Jumpy i jak to będzie z podziałem tej produkcji na aż dwie fabryki.

Michał508
Gość
Michał508

To nie jest zagrywka polityczna. Wszędzie tylko Polacy widzą czyjąś złą wolę i politykę. Gdyby chcieli się mścić za śmigłowce, to nie uruchomiliby produkcji benzyniaków w Tychach, tylko byłby koniec fabryki. PSA prowadzi reorganizację Opla i dlatego ta decyzja, chodzi o głębsze wtłoczenie tej marki w struktury grupy. W zeszłym roku Gliwice wyprodukowały 106.5 tys. sztuk samochodów – uwzględniając wycofywane w 2019 roku modele: GTC i Cascada. Sądzisz, że dostawczaki PSA nie będą się sprzedawały w większych ilościach? Jesteś w błędzie. Fabryka we Włoszech ma ograniczone moce produkcyjne – dominuje Ducato, a pozostałe modele odgrywają drugą rolę z uwagi na… Czytaj więcej »

chros
Gość
chros

Cóż każdy ma prawo do własnego zdania. Ja mam swoje źródło informacji. Poza tym w artykule było wyraźnie że moce gliwickiej fabryki dostawczaków mają osiągać maksymalnie 100 tys. aut rocznie.
Płyta EMP2 to krąży po wielu fabrykach Produkcja Astry w Niemczech będzie droższa…