Nowe modele, ceny Espace i wiele innych informacji dla Was. Jak zwykle najszybciej w Sieci. W dniu dzisiejszym w Warszawie miało miejsce spotkanie prasowe Renault Polska poświęcona wynikom i planom firmy na najbliższy rok. Znamy nowe modele, w tym następcę Laguny, i polskie ceny Espace. A Renault obchodzi w tym roku 116 rocznicę swojego istnienia. W ciągu tych wszystkich lat z małego francuskiego producenta samochodów stało się ogromnym globalnym koncernem i 4 pod względem wielkości światową grupą produkującą pojazdy.
Grzegorz Paszta przedstawił sprzedaż w ujęciu globalnym. Światowy rynek sprzedaży samochodów wzrósł łącznie o 3,5%, wliczając w to samochody osobowe i ciężarowe. W tym spora zasługa Europy – mimo kryzysu sprzedaż w większości krajów rosła, np. w Hiszpanii o 20% czy Wielkiej Brytanii o 10%. Jak na tym rynku wypadła Grupa Renault? Całkowita sprzedaż aut grupy wzrosła w 2014 roku o 3,2%. Sprzedano 2.712.432 nowych aut. W Europie grupa Renault zanotowała wzrost na poziomie 12,5%. W Azji i krajach Pacyfiku wzrost wyniósł aż 23%. Na rynkach Eurazji, w krajach takich jak Rosja czy Turcja zanotowano spadek w wysokości 5,4%. Spadek zanotowano również w Afryce i na Bliskim Wschodzie oraz w Ameryce Środkowej i Południowej. Podsumowując – grupa zanotowała wzrost sprzedaży o ponad 100 tysięcy egzemplarzy w stosunku do roku 2013.
Z kolei Andrzej Gemra zapoznał uczestników z wynikami w Polsce i w krajach wschodnich. W 2014 oku w Renault pojawiły się nowe lub odświeżone modele. Na początku roku pojawił się odświeżony Renault Megane. Do sprzedaży trafił również Renault Zoe, auto w 100% elektryczne. Wprowadzono również serie limitowane np. Clio Techno Feel czy Captur Helly Hansen. W drugiej połowie roku do sprzedaży wszedł Renault Twingo, bazujący na współpracy z Daimler Benz (Mercedes będzie go sprzedawał pod nazwą Smart).
Największym rynkiem w grupie wschodniej jest oczywiście Polska. Tutaj zanotowano wzrost sprzedaży wynoszący 12%. Największy wzrost miał rynek węgierski – 23%. W okresie ostatnich trzech lat Renault i Dacia notują stałe zwiększanie sprzedaży. Te wyniki osiągane są przede wszystkim dzięki zakupom realizowanym przez firmy, w tym przez sprzedaż samochodów z kratką, szczególnie na początku roku. Udział w całym rynku aut osobowych wyniósł odpowiednio 5,7% (Renault) i 4,8% (Dacia). Jeśli chodzi o auta dostawce Renault zanotowało świetny wynik i zajęło drugie miejsce z 14,4% udziałów. Dacia powoli się wspina i zajmuje 10 miejsce z udziałem 3,5%. Co ciekawe, na przykład Dacia Duster zajmuje 5 miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży aut osobowych. To świetny wynik! Marka Dacia jest to marka, która odnosi sukcesy na całym świecie. Sprzedaż roczna tej marki to już ponad milion sztuk aut. Ale to nie wszystko. W Polsce Dacia zajmuje 9. miejsce na rynku samochodów osobowych. Dokker Van zajmuje 1. miejsce w segmencie furgonetek pod względem sprzedaży a globalnie 7. miejsce na rynku samochodów dostawczych.
Renault i Dacia rozbudowują swoją ofertę dla firm. Między innymi oferuje wersje specjalne nadwozi. Ilość zabudów specjalistycznych na podwoziach Renault stale rośnie, dzięki czemu polskie firmy budujące te nadwozia mają sporo pracy. Są to różne samochody – np. specjalne auto telekomunikacyjne, wyposażone w telelaboratorium, auto wywrotka, samochody strażackie, ambulanse i wiele innych. Kupują te auta firmy takie jak Sanofi, Netia, Polpharma, Schindler i wiele innych. Renault oferuje firmom sieć PRO+, są to punkty dealerskie, które są wyspecjalizowane w obsłudze klientów profesjonalnych. Są tam wydłużone godziny pracy i usługi, dopasowane do potrzeb firm. Co ważne, w 2015 roku Renault Master otrzymał od wydawnictw związanych z rynkiem aut specjalistycznych tytuł samochodu dostawczego roku, o czym Was informowaliśmy.
Tomasz Latała-Golisz opowiedział o salonach marki. Renault modernizuje sieć sprzedaży. Kilkanaście lat temu powstały pierwsze profesjonalne salony marki. Dzisiaj czasy się zmieniają, klienci korzystają z internetu i urządzeń mobilnych, przychodzą na zakupy przygotowani. Odpowiadając na te zmiany Renault przygotowało koncepcję nowoczesnego salonu Rstore, wyposażonego w interaktywne narzędzia. Znalazło się tam miejsce na recepcję, strefa klienta z wygodnymi miejscami siedzącymi. Pierwszy salon Renault tego typu funkcjonuje już w Warszawie na ulicy Puławskiej. U podstaw tworzenia tego salonu (i kolejnych!) legła właśnie zmiana przyzwyczajeń klientów. Sprzedawcy pełnią teraz rolę osób, które potwierdzają uzyskane w internecie informacje oraz doradzają w szczegółach. Wdrożenie projektu Rstore będzie trwało 3 lata. W 2015 roku pojawi się w Polsce 17 salonów.
W 2014 roku Renault otrzymało również Złoty Klucz Jakości firmy TNS Quality Check. Była to trzecia edycja badania i po raz trzeci firma została nagrodzona. Ta nagroda jest bardzo cenna, ponieważ badanie prowadzone jest według skomplikowanej metodologii badawczej, które dość dokładnie oddaje działanie serwisów.
Plany na rok 2015 – będzie ciekawie
Nowy rok oznacza dla Renault wiele nowości. Już w maju w salonach pojawi się nowy Renault Espace. Na przełomie czerwca i lipca zadebiutuje nowy crossover segmentu C. 26. stycznia pojawią się pierwsze informacje o tym nowym samochodzie. W listopadzie na rynku zjawi się długo oczekiwany nowy sedan segmentu D. Oprócz tego przez cały rok w gamie będą pojawiać się serie limitowane znanych już modeli.
Dacia wprowadzi nowe modele limitowane. Zostanie utrzymana aktualna gama modeli i silników, w tym zakresie zmieniać się będzie tylko wyposażenie i ewentualnie kolory nadwozi. Nowy model Dacii pojawi się dopiero w roku 2016.
Renault zaprezentowało też ceny Renault Espace:
Cena Espace zaczyna się od 119 tysięcy złotych w wersji Life dCi 130. Najdroższa wersja Initiale Paris ze 160 konnym silnikiem to ponad 160 tysięcy złotych.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Renault Polska, w tym dyrektor Tomasz Latała-Golisz, Andrzej Gemra – zastępca dyrektora marketingu Renault Polska, był Grzegorz Paszta i oczywiście Agata Szczech z dyrekcji komunikacji marki oraz przedstawiciele najważniejszych redakcji motoryzacyjnych w Polsce.
Najnowsze komentarze