Wprowadzony do sprzedaży w 2010 roku Duster jest wielkim sukcesem handlowym. Oferowany pod dwiema markami – Dacia i Renault – w przeszło stu krajach świata jest produkowany w pięciu fabrykach na trzech kontynentach. Co więcej – Duster jest najlepiej sprzedającym się ostatnio modelem Grupy Renault!
„Duster jest naszym głównym światowym hitem” – twierdzi Arnaud Deboeuf, dyrektor gamy entry Grupy Renault. – „Pod marką Renault idealnie odpowiada oczekiwaniom naszych międzynarodowych klientów i przyczynia się do Rozwoju Renault na rynkach wschodzących. Pod marką Dacia w Europie, czy krajach Basenu Morza Śródziemnego, zdobył nowych klientów dla marki. Stało się tak dzięki jego solidnej konstrukcji, wszechstronności, świetnym warunkom jezdnym także poza drogami asfaltowymi, a także wyjątkowo atrakcyjnej cenie. Duster jest kluczowym elementem w zdobywaniu udziałów w rynku”.
Duster jest prawdziwym bestsellerem z powodów, o których wspomniał dyrektor Deboeuf, ale w jego sukcesie pomogła też łatwość dostosowania go do oczekiwań klientów z najróżniejszych krajów świata. Oferowany na przeszło 100 rynkach ma dodatkowe wyposażenie sprawdzające się w zimnych rejonach Rosji, silniki doskonale radzące sobie zarówno z benzyną, jak i paliwem alkoholowym wykorzystywanym w Brazylii, czy kierownicę po prawej stronie, by spełnić wymogi ruchu lewostronnego w Indiach, czy w Wielkiej Brytanii.
W efekcie klienci są w stanie wiele wybaczyć, jeśli chodzi o braki w wyposażeniu, czy pewne niedokładności montażowe, jakie się zdarzają – sukcesem była po prostu rewelacyjna cena. Okazało się bowiem, że ludzie niekoniecznie chcą kupować samochody z bardzo bogatym wyposażeniem i płacić za nierzadko zbędne gadżety – wolą mieć samochody proste w budowie, tanie w zakupie i eksploatacji, a przy tym o ciekawej sylwetce.
Nic więc dziwnego, że krajem, w którym sprzedano dotychczas najwięcej Dusterów (151.633 egzemplarze) jest… Rosja. Na drugim miejscu plasuje się Francja (145.612 sztuk), a na trzecim – Brazylia (117.303 samochody). Pierwszą piątkę uzupełniają Indie (85.974 auta) i Niemcy (70.159 Dusterów), przy czym w grupie tych państw tylko we Francji i Niemczech Duster oferowany jest jako Dacia – w pozostałych sprzedawany jest jako Renault. Z prostych rachunków wynika, że we wspomnianych krajach sprzedano dotychczas przeszło 57% wszystkich wyprodukowanych Dusterów.
Milionowy egzemplarz opuścił w tym tygodniu taśmę produkcyjną zakładów Renault w Kurytybie i trafi do klienta w Brazylii. Trzeba było to wszystko dobrze policzyć, bo Duster produkowany jest w pięciu zakładach na trzech kontynentach: w Pitesti w Rumunii, w Moskwie w Rosji, w Chennai w Indiach, w Envigado w Kolumbii oraz we wspomnianej brazylijskiej Kurytybie. Te ostatnie zakłady produkują auta – od października 2011 roku – na potrzeby rynków brazylijskiego i argentyńskiego, zaś produkcja kolumbijska, uruchomiona w lutym 2012 roku, zaspakaja potrzeby klientów w Kolumbii, Meksyku, Ekwadorze, Chile, Peru i krajach Ameryki Środkowej. Fabryka w Rosji uruchomiła produkcję Dusterów w grudniu 2011 roku. W maju 2012 roku ruszyła produkcja w Chennai, skąd Dustery trafiają do Indii, Afryki Południowej i Indonezji (pod marką Renault) oraz na Cypr, Maltę, do Irlandii i Wielkiej Brytanii (ajko Dacie). Najdłużej, bo od 2010 roku, Duster produkowany jest w rumuńskim Pitesti, skąd trafia na rynki europejskie, Bliski Wschód, do krajów Maghrebu, Turcji, Egiptu i niektórych innych krajów afrykańskich oraz do państw z rejonu Zatoki Perskiej.
Ubiegłoroczna globalna sprzedaż Dusterów przekroczyła poziom 376.000 sztuk.
KG; zdjęcie: Renault Brasil
Najnowsze komentarze