Peugeot 405 to samochód, który na dobre zapisał się w historii motoryzacji. Chociaż nie jest produkowany w Europie, to można go spotkać na drogach wielu innych krajów. Jest produkowany, chociaż już bez lwiego logo, w Iranie. Teraz samochód trafi do Armenii. Nówka sztuka nie śmigana rzecz jasna.
Kiedyś to były samochody – mówią niekiedy wielbicie starszej motoryzacji. Na swój sposób mają rację, wracając pamięcią do bardziej bezpośredniej, mechanicznej historii. Dzisiaj w aucie rządzi elektronika. Można jednak wrócić do tej historii, kupując auto w Iranie lub Armenii. Indywidualny import jest możliwy, chociaż jego koszty byłyby spore.
Peugeot 405 w wydaniu IKCO Arisan 2 jest ściśle oparty na Peugeocie 405, porzucając dwupaliwowy (CNG i benzyna) silnik Paykan o pojemności 1,7 litra na rzecz silnika XU7 Plus (znanego z Peugeota Pars) z normą Euro 5. Model ten ma również napęd na przednie koła. Ładowność została zwiększona do 750 kg.
Silnik jest połączony z 5-biegową skrzynią manualną. Wyposażenie obejmuje ABS, klimatyzację manualną, czujniki parkowania i system audio z dwoma szerokopasmowymi głośnikami. Materiałowa tapicerka i budżetowe tworzywo wewnątrz dopełniają obrazu typowego auta do pracy.
W przeciwieństwie do Europy pickupy są bardzo popularne w Armenii – pracują jako typowe auta użytkowe dostawcze.
Najnowsze komentarze