Program edukacyjny Renault „Bezpieczeństwo i mobilność dla wszystkich” jest jedną z najstarszych i najpoważniejszych inicjatyw dla dzieci na świecie na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym i przyjaznej dla środowiska motoryzacji. Jednocześnie jest to największy na świecie program edukacyjnym tego typu, realizowany przez koncern motoryzacyjny w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Akcja społeczna Renault, w Polsce realizowana nieprzerwanie od 2000 roku, ma charakter międzynarodowy i jest skierowana do uczniów i nauczycieli szkół podstawowych. Główne elementy programu to pakiety edukacyjne „Droga i Ja” – kompleksowe zestawy dydaktyczne dla nauczycieli i uczniów, E-Learning – multimedialny kurs zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ogólnopolski konkurs „Twój Pomysł, Twoja Inicjatywa” – na lokalną kampanię o bezpieczeństwie w ruchu drogowym i/lub ekologicznych sposobach przemieszczania się oraz Szkolne Kluby Bezpieczeństwa – prowadzące aktywne działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym w szkołach i społecznościach lokalnych. Udział w programie jest całkowicie bezpłatny, bowiem całość finansuje koncern Renault. Inicjatywę wspierają Ministerstwo Edukacji Narodowej, Rzecznik Praw Dziecka, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Komenda Główna Policji oraz Instytut Transportu Samochodowego. Więcej informacji znajduje się na stronie www.bezpieczenstwo.renault.pl.
Program jest obecnie realizowany w 35 państwach na świecie i wzięło w nim już udział ponad 12 milionów dzieci. W Polsce do tej pory nauczaniem zostało objętych 756.500 dzieci z 3.400 szkół podstawowych. W ciągu 12 lat funkcjonowania programu do placówek trafiło ponad 16.000 pakietów edukacyjnych „Droga i Ja”. W całej Polsce założono ponad 380 Szkolnych Klubów Bezpieczeństwa. Za pośrednictwem strony internetowej programu kluby dodały prawie 3.000 relacji ze swoich działań. Od momentu uruchomienia E-Learningu w marcu 2006 roku, do platformy zarejestrowało się ponad 9.500 użytkowników.
– Bardzo cieszymy się, że jury konkursu Impactor wyróżniło w kategorii Projekt CSR Roku 2011 nasz flagowy program społeczny. Renault już od dawna ma świadomość odpowiedzialności społecznej wobec swoich pracowników, klientów, a także wobec środowiska, dlatego od wielu lat prowadzimy działania w tym kierunku. Żadna duża firma nie może skupiać się wyłącznie na wynikach ekonomicznych, nie zwracając uwagi na to wszystko, co dzieje się wokół niej – komentuje Agata Szczech, Dyrektor Public Relations Renault Polska.
Impactor jest najstarszym polskim konkursem marketingowym, organizowanym od 14 lat. Konkursowi towarzyszy konferencja merytoryczna podsumowująca miniony rok w mediach i reklamie. Od 2008 rok pod marką Impactora wydawany jest również Rocznik Statystyczny Mediów i Reklamy. Konkursowi patronują najważniejsze media marketingowe oraz tradycyjne. Więcej informacji znajduje się na www.impactor.pl
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze