Samochody elektryczne Renault zostały poddane intensywnym testom w Słowenii. Testowały Słoweńska Komisja Leśnictwa oraz organizacja CONOT. Według oceny wydanej po zakończeniu testów samochodami elektrycznymi może być zainteresowane nawet 20% zmotoryzowanych w Słowenii!
Renault zakończył zakrojoną na szeroką skalę operację promowania transportu elektrycznego w Słowenii. We współpracy z CONOT, słoweńskim centrum dla rozwoju technologii niskoemisyjnych będącym członkiem Narodowego Instytutu Chemicznego, Renault Zoe był testowany w normalnym użytkowaniu w całym kraju w ciągu ośmiu miesięcy. Badanie dowiodło, że Zoe mógłby zastąpić około 20% samochodów na słoweńskich drogach! Dlaczego? Bo wszystkie samochody elektryczne Renault mają zasięg – zgodnie z normą NEDC – 210 km (z zespołem napędowym Q210) lub nawet 240 km (z zespołem napędowym R240), co przekłada się na realny zasięg 100, lub 170 kilometrów. To wystarczająco dużo, by zaspokoić potrzeby 20% słoweńskich kierowców.
Na początku operacji Renault przekazało też na dwumiesięczne testy do Komisja Leśnictwa inne auta elektryczne. Komisja, bardzo ceniona przez miejscową ludność, zarządza słoweńskimi lasami. A trzeba wiedzieć, że Słowenia ma w Europie trzecie największa zalesienie – aż 60% terytorium kraju pokrywają lasy. Tyle, że powierzchnia Słowenii jest w przybliżeniu równa powierzchni naszego województwa podlaskiego, które zresztą bardzo lubię.
Pracownicy Komisji testowali Kangoo Z.E. w naprawdę trudnych warunkach – w pagórkowatym terenie, na złych nawierzchniach, nawet podczas miesięcy zimowych. Wyniki okazały się bardzo pozytywne – dowiodły, że zasięg Kangoo Z.E. (170 km wg NEDC, 80-125 km realnie) z powodzeniem spełnia wymagania codziennej służby strażników leśnych. Co nie mniej ważne – Kangoo Z.E. świetnie spisywały się w nierównym terenie, a cicha praca elektrycznego Renault przypadła do gustu zarówno spacerowiczom, jak i nie zakłócała spokoju mieszkańców leśnych ostępów.
Jak widać, elektryczne Renault spisują się świetnie nie tylko w miejskiej dżungli, ale i w prawdziwym lesie doskonale dają sobie radę.
Warto przy okazji dodać, że stolica Słowenii, Ljubljana, będzie w 2016 roku Zieloną Stolicą Europy w uznaniu pracy słoweńskiej stolicy na rzecz świadomości środowiskowej, strategii zrównoważonego rozwoju oraz miejskich i ekologicznych środków transportu publicznego.
W Słowenii działa też fabryka Renault (w mieście Novo Mesto).
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze