„Auto-Świat” nr 46 (543) z 14.XI.2005
Stron: 60 (z okładką) + 16 stron dodatku „Auto sprawne zimą”
Cena: 1,90 zł
Koszt 1 strony: nieco ponad 3 grosze
Warto kupić: na dwoje babka wróżyła ;-)
O jakich markach francuskich piszą, lub choćby wzmiankują: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisane: 307, Clio
Pierwsze francuskie akcenty znajdziemy na stronie 4. w listach od czytelników pisma. Jest tam też wypowiedź na temat testu porównawczego Clio III, C3 i Fiesty, który dla Was recenzowałem. Wśród wypowiedzi z forum internetowego – post na temat Clio Sport.
Na stronach 14-15 króluje ekologia – artykuł traktujący o normie Euro4 okraszony jest zdjęciem szafirowej Meganki, której jakiś pan dłubie pod… tylnym zderzakiem ;-) W tabelce obok możecie zobaczyć, jakie samochody nie spełniają obecnie Euro4. Wśród nich znajduje się m.in. Citroën Berlingo 2.0 HDi, modele Renaulta wyprodukowane do połowy bieżącego roku z wyjątkiem Modusa i Clio III, zaś u Peugeota brak danych. Co ciekawe – w tabelce nie występuje w ogóle tak popularna w Polsce marka, jak Volkswagen…
Możecie też zajrzeć na stronę 20. Tam znajdziecie relację z Rajdu Zamkowego i zdjęcia Peugeota 206 S1600 oraz Renaulta Clio S1600.
Możemy sobie darować paręnaście kolejnych stron i zajrzeć dopiero w drugą połowę tygodnika – na strony 34-35. Znajdziemy tam test Peugeota 307 1.6 HDi Sporty w nadwoziu kombi. Oczywiście po liftingu. Autko stylistycznie przypomina nieco starszego brata, co według Autorki jest zaletą. Zresztą przyznać należy, że kobiece oko Ewy Czechowskiej jest bardzo łaskawe dla kompaktowego Lwiątka. Pani Redaktor chwali zwłaszcza funkcjonalność i silnik Peugeota, zwraca też dużą uwagę na bezpieczeństwo, ale i na komfort. W zasadzie nie znalazła wad w tym samochodzie, co nas powinno szczególnie cieszyć – być może powolutku zmienia się nastawienie w polskojęzycznej prasie motoryzacyjnej do pojazdów z Francji.
Po zapoznaniu się z oceną Peugeota – czas na Renaulta. W tym celu skaczemy szybciutko na strony 50-51, gdzie w dziale „Używane” znajdziemy model Clio z lat 1994-96 z benzynowym silnikiem 1.2. Na początek przypomnienie, że Clio uzyskało tytuł Samochodu Roku 1991 (miło, że w tym roku także najnowszy model otrzymał ten zaszczytny tytuł). Wprawdzie Redaktor Adam Jamiołkowski narzeka, że w Clio przydaje się wspomaganie, ale moim zdaniem auto tej wielkości przy dobrze zestrojonym układzie kierowniczym naprawdę tego gadżetu nie wymaga. Doskonałym przykładem samochodu tej klasy znakomicie dającego sobie radę bez wspomagania jest Saxo. Poza tym do artykułu nie można się przyczepić – został napisany rzetelnie i nie stawia Renówki w pożądanym przez germanofilów ;-) złym świetle francuskiej motoryzacji.
Na kolejnych dwóch stronach przypomnienie o plebiscycie na Auto nr 1 w Polsce w roku 2006. Już o tym pisałem, więc możecie głosować, jeśli taka Wasza wola. Ale tylko na samochody francuskie!!! ;-) Pamiętajcie bowiem, że możecie w tym plebiscycie wygrać Citroëna C4.
Akcentem francuskim kończy się ten numer „Auto-Świata” – na samochodzie-lawecie Renault Assistance stoi granatowa Laguna, a artykuł traktuje o konfiskatach samochodów za jazdę po pijanemu. Ciekawy jestem, co Wy myślicie na temat takich działań – zapraszam do ankiety po prawej stronie, w której chciałbym prosić o wypowiedzi, czy policja powinna konfiskować pojazdy nietrzeźwym kierowcom na poczet ewentualnych kar.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze