Znaczące wydarzenia:
– Europa Zachodnia (18 krajów): udziały rynkowe na stabilnym poziomie (6,5% ->6,5%) z silnym wzrostem w ostatnim kwartale (6,5% -> 6,8%) w porównaniu z analogicznym okresem w 2007 roku.
– Europa Środkowo-Wschodnia: udziały rynkowe na stabilnym poziomie (3,1% -> 3,1%)
– Rosja: udziały rynkowe na stabilnym poziomie (0,4% ->0,4%)
– Ameryka Łacińska: +0,3 procent (1,7% -> 2%)
– Chiny: -0,3 procent (2,3% -> 2%)
– minivanów: blisko 188.000 C4 Picasso sprzedanych w tym roku;
– samochodów wykazujących poziom emisji CO2 110 g/km lub poniżej dzięki Citroënowi C1.
– Nowy Citroën C5 przekroczył zakładaną wielkość sprzedaży już po 8 miesiącach od wprowadzenia na rynek wersji sedan i po 6 miesiącach od wprowadzenia na rynek wersji Tourer;
– Nemo i nowy Berlingo uzupełniły w tym roku ofertę Citroëna na rynku samochodów dostawczych, umożliwiając marce zwiększenie udziału rynkowego w Europie zachodniej o 0,6 procent (9,9% -> 10,5%), z wyraźnym przyspieszeniem w ostatnim kwartale.
** pojazdy montowane + kity montażowe
1. WYNIKI HANDLOWE
W Europie Zachodniej, na rynku o silnej tendencji spadkowej (-8,8%), udział rynkowy Citroëna utrzymał się na stabilnym poziomie, wykazując wzrost o 0,3 procent w ostatnim kwartale.
Citroën potwierdził swoją pozycję lidera w kategorii minivanów dzięki modelowi C4 Picasso. Nowy Citroën C5, wprowadzony do sprzedaży w kwietniu w wersji sedan oraz w czerwcu w wersji Tourer, może poszczycić się już znaczącym sukcesem, przekraczając zakładane wyniki w Europie. Citroën C1 będący wiodącym samochodem w kategorii pojazdów łączących dbałość o środowisko z niskim zużyciem paliwa, odnotował wzrost udziału rynkowego o 0,3 procent w swoim segmencie.
Francja: podwójny rekord, lepsze wyniki sprzedaży i największy udział rynkowy od 30 lat
Na rynku charakteryzującym się spadkiem o 0,6%, wielkość sprzedaży Citroëna zwiększyła się o 5,4%, osiągając rekordowy poziom 368.000 egzemplarzy. Udział rynkowy samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych ukształtował się na poziomie 14,7% w stosunku do 13,8% w 2007 roku, co stanowi najlepszy wynik od 1980 roku.
Niemcy: rekordowy wynik pod względem udziału rynkowego
W tym roku w kontekście spadkowej tendencji rynku (-1,7%) Citroën zrealizował swój najlepszy wynik, zwiększając udział rynkowy samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych z 2,5% w 2007 roku do 2,6%. Motorem tego sukcesu stały się lekkie samochody dostawcze, których udział rynkowy wzrósł o 0,3 procent (5,2% -> 5,5%), oraz dobre wyniki Citroëna C1, C4 i C4 Picasso.
Hiszpania: Citroën utrzymał pozycję lidera rynkowego już trzeci rok z rzędu
Na rynku, który wykazał spadek o 29,8% Citroën stracił 0,9 procent udziału rynkowego, utrzymując pozycję lidera na rynku samochodów osobowych i dostawczych. Berlingo zajmuje wiodącą pozycję w swojej kategorii podobnie jak C4 Picasso w kategorii minivanów.
Wielka Brytania: Citroën, marka francuska, która najlepiej oparła się kryzysowi
W kontekście spadku rynkowego (-11,7%) i osłabienia funta Citroën okazał się marką francuską, która najlepiej oparła się tej sytuacji. Jego udział rynkowy wyniósł 4,2%, czyli obniżył się o 0,3 procent w stosunku do 2007 roku.
Włochy: Marka odnotowuje wzrost swojej pozycji
Na rynku, który charakteryzował się spadkiem o 12,9%, Citroën poprawił swoje wyniki handlowe, osiągając w 2008 roku udział rynkowy na poziomie 5,4% w stosunku do 5,3% w 2007 roku. Marka zajęła piątą pozycję na rynku samochodów osobowych i odnotowała najwyższy wskaźnik wzrostu wśród pierwszej dziesiątki w kategorii lekkich samochodów dostawczych.
Pozostałe kraje Europy Zachodniej: zwiększenie udziału rynkowego w Belgii i Luksemburgu, w Austrii, w Danii, na Węgrzech i w Holandii.
Dzięki wzrostowi wielkości sprzedaży o 2,8% w Belgii i w Luksemburgu, Citroën osiągnął udział rynkowy na poziomie 10,5% w stosunku do 10,4% w poprzednim roku. Marka zwiększyła sprzedaż lekkich samochodów dostawczych o 17,7% na rynku o stabilnej sytuacji i osiągnęła pozycję lidera. W Austrii (3,9% -> 4,1%) i w Danii (7,9% -> 8,2%), Marka zdobyła 0,2% udziału rynkowego. W Holandii jej udział rynkowy wzrósł o 0,3% (4,7% -> 5%).
W krajach Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie rynek samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych spadł o 1,8%, Citroën utrzymał swój udział rynkowy na poziomie 3,1%. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Citroën zwiększył sprzedaż o 2,3%, lecz jego udział rynkowy obniżył się o 0,1 procent. W Turcji, na rynku o tendencji spadkowej na poziomie 16,9%, udział rynkowy Marki wzrósł o 0,3 procent (2,3% -> 2,6%).
W Rosji, gdzie rosyjska spółka Citroën działała pierwszy rok, Marka utrzymała swój udział rynkowy (0,4%). Po okresie ciągłego wzrostu rynek załamał się w ostatnim kwartale (-12,8%), natomiast Citroën zwiększył w tym samym okresie wielkość sprzedaży o ponad 36,6%.
W Ameryce Łacińskiej Citroën zwiększył sprzedaż o 23,4% i udział rynkowy o 0,3 procent (1,7% -> 2%). Dzięki wprowadzeniu na rynek C4 Picasso, dobrym wynikom C4 Pallas i C4 Sedan, jak również zmodernizowanego modelu C3, sprzedaż Citroëna wykazała wzrost o 37,8% w Brazylii i o 4,4% w Argentynie.
W Chinach, udział rynkowy Citroëna wynosi obecnie 2%, wykazując spadek o 0,3 procent. W 2008 roku Citroën wprowadził na rynek C Elysée, a następnie trójbryłowego sedana C-Quatre. Efekty tych działań będą widoczne w 2009 roku.
2. 2008- DYNAMIKA ROZWOJU MARKI
Produkty, które osiągnęły sukces
Przyjazne dla środowiska technologie
Citroën, który jako pierwszy zaproponował system Stop&Start w C2 i C3 umożliwiające zmniejszenie zużycia paliwa w cyklu miejskim do 12% i który jest pionierem filtra cząstek stałych, gwarantuje swoim klientom globalne, ekologiczne i ekonomiczne rozwiązania.
Większa satysfakcja klientów i lepsza znajomość marki
Osiągnięcia sportowe: sukces Loeba i Eleny w C4 WRC
Cztery tytuły Rajdowego Mistrza Świata w klasyfikacji konstruktorów, pięć tytułów Mistrza Świata WRC (w kategorii kierowcy i pilota) i 14 zwycięstw załogi Sébastien Loeb i Daniel Elena, to dorobek, który zapewnił Citroënowi w 2008 roku miejsce w historii sportów motorowych.
3. 2009 – ATUTY W DOBIE KRYZYSU
Citroën posiada silne atuty u progu 2009 roku: nowy minivan oraz plan zwiększenia dynamiki rozwoju Marki.
Duży w środku, mały na zewnątrz: najnowszy z rodziny vanów C3 Picasso stanowi połączenie doskonałych parametrów ekologicznych i ekonomicznych z nowatorskim stylem, który nadaje mu sympatyczną i jednocześnie prowokującą osobowość.
Poziom emisji CO2 zapewnia mu wiodącą pozycję w stosunku do konkurencji. C3 Picasso zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2009 roku.
Począwszy od 6 lutego 2009 roku Citroën odświeża wizerunek.
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze