Jak doszło do japońskiego zwycięstwa? Zakończyliśmy naszą relację na dniu wczorajszym, pora więc opisać, co działo się na dzisiejszych odcinkach specjalnych. Załogi miały ich do pokonania niewiele – tylko sześć.
Na pierwszym z nich Loeb stracił 4,5 sekundy do Marcusa Grönholma zajmując drugie miejsca. Manfred Stohl ukończył odcinek z piątym czasem, zaś Danni Sordo przyjechał ósmy. W efekcie Hiszpan spadł na siódmą pozycję w klasyfikacji generalnej.
Dwudziesty trzeci OS z 0,1-sekundową przewagą nad „Groszkiem” zwyciężył Sebastien Loeb. Danni Sordo wywalczył piąty czas i powrócił dzięki temu na szóstą pozycję w generalnej klasyfikacji rajdu. Manfred Stohl był tym razem siódmy.
Na dwudziestym czwartym OSie Loeb uległ fińskiemu kierowcy Forda o 5,5 sekundy, ale wciąż miał jeszcze blisko 16-sekundową przewagę. Daniel Sordo wywalczył dopiero siódmy czas, o oczko lepszy od wyniku Stohla. Nie zmieniło to jednak układu klasyfikacji generalnej.
Przewaga Loeba stopniała o kolejne 6,9 sekundy po przejechaniu dwudziestego piątego odcinka specjalnego. Francuz ponownie zameldował się na mecie drugi, a w ekipie Kronosa zaczęło się robić nerwowo. Daniel Sordo – drugi kierowca tego prywatnego teamu – zajął ósme miejsce. O dwie pozycje wyżej uplasował się Manfred Stohl w 307-ce WRC.
3,4 sekundy, to strata Loeba w stosunku do Grönholma na przedostatnim Osie. W Kronosie odetchnęli z ulgą – pozostałych 5,4 sekundy Sebastien po prostu nie mógł stracić w finałowym Obihiro 5. Niestety Danni Sordo stracił szóstą pozycję w generalce kończąc przedostatni OS aż na szesnastej pozycji. Manfred Stohl był szósty na OSie.
Wspomniany ostatni przejazd po Obihiro Sebastien Loeb uwieńczył drugim miejscem, ale uległ Mikko Hirvonenowi, jednocześnie pokonując Grönholma o 0,2 sekundy. Daniel Sordo wywalczył czwarty czas OSu, ale nie pomogło mu to w odzyskaniu szóstego miejsca w klasyfikacji generalnej. Manfred Stohl przejechał superOS Obihiro z siódmym czasem.
Klasyfikacja generalna Rajdu Japonii uwzględniająca siedem pierwszych miejsc wygląda więc następująco:
1. Sebastien Loeb – Citroën Xsara WRC
2. Marcus Grönholm – Ford Focus WRC (strata do zwycięzcy 0:05,6 s)
3. Mikko Hirvonen – Ford Focus WRC (strata do zwycięzcy 2:46,5 s)
4. Christopher Atkinson – Subaru Impreza WRC (strata do zwycięzcy 6:07,7 s)
5. Manfred Stohl – Peugeot 307 WRC (strata do zwycięzcy 7:10,7 s)
6. Toshihiro Arai – Subaru Impreza WRC (strata do zwycięzcy 9:05,1 s)
7. Daniel Sordo – Citroën Xsara WRC (strata do zwycięzcy 9:06,3 s)
Jak widać – niewiele dzieliło Danniego od szóstej lokaty w rajdzie. Grönholm mocno naciskał, ale nie udało mu się dogonić Loeba, dzięki czemu możemy się cieszyć z triumfu Francuza i Xsary. Stohl spisuje się znakomicie – należy się spodziewać dalszego dynamicznego rozwoju jego kariery.
Rajd Japonii, choć stosunkowo słabo „obstawiony” przez francuskie samochody, możemy uznać za bardzo udany. Nie na darmo tak mocno ściskaliśmy kciuki za naszych faworytów :-)
KG
Najnowsze komentarze