Według najnowszych danych rejestracyjnych brytyjskiego Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Samochodów, Peugeot w październiku osiągnął 5% udział w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych (LCV). Udział marki Peugeot w rynku wyłącznie lekkich samochodów dostawczych wzrósł z 8,3% w październiku 2021 r. do 9,8% w październiku 2022 roku, podczas gdy zelektryfikowane modele francuskiej marki osiągnęły dobre wyniki w porównaniu z ubiegłym rokiem.
W pełni elektryczne i zelektryfikowane modele z tej gamy spisywały się w minionym miesiącu dobrze, przy czym udział w brytyjskim rynku pojazdów niskoemisyjnych (LEV) wzrósł z 4,7% do 5,4% w porównaniu z październikiem ubiegłego roku, a udział w rynku pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym (BEV) wzrósł z 5,3% do 6,2% w tym samym okresie. Udział rynkowy Peugeota w segmencie Plug-in Hybrid również wzrósł z 2,1% od początku roku w 2021 roku do 3,6% od początku roku w 2022 roku.
Wyniki odzwierciedlają postępy marki na drodze do elektryfikacji – do 2023 roku 100% gamy Peugeot będzie oferowane w wersji zelektryfikowanej lub elektrycznej, a do 2030 roku 100% modeli sprzedawanych w Europie będzie w pełni elektrycznych, pięć lat przed wymogami regulacyjnymi. Klienci Peugeot mogą teraz korzystać z szerokiej gamy produktów o niskiej emisji we wszystkich segmentach.
Wspierając tę ambicję, kluczowe premiery marki w nadchodzącym 2023 roku obejmują w pełni elektryczne modele e-308 i e-308 SW wraz z ulepszonym e-208, oferującym największy zasięg jazdy elektrycznej w tym modelu. Nowy Peugeot 408, całkowicie nowy model marki, zostanie wprowadzony na rynek w Wielkiej Brytanii w 2023 roku z dwoma wariantami hybrydowych układów napędowych typu plug-in.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze