Koncern Stellantis wezwie do serwisów na całym świecie ponad 354 tysiące posiadaczy samochodów Jeep. Powodem akcji jest kłopot z zawieszeniem. Jakich modeli dotyczy akcja?
Akcje serwisowe zdarzają się w każdej marce – dotyczą wad odkrytych już po wdrożeniu danego modelu do produkcji. Dlatego warto, kupując używany samochód, zawsze sprawdzić w ASO czy dla niego jest jakaś akcja serwisowa, nawet gdyby miał już kilka lat. W tym przypadku akcja dotyczy marki Jeep, stosunkowo młodych – bo z lat 2021-2023.
W dokumentach opublikowanych w dniu dzisiejszym przez US National Highway Traffic Safety Administration, instytucję zajmującą się bezpieczeństwem w ruchu drogowym, Jeep informuje iż sprężyny zawieszenia mogły zostać nieprawidłowo zainstalowane w czasie produkcji. Mogą one odłączyć się od pojazdu podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku i potencjalnie stwarzając zagrożenie dla innych kierowców.
Stellantis twierdzi w dokumentach, że wie o 17 roszczeniach gwarancyjnych z tego tytułu. Większość samochodów, których dotyczy akcja, została sprzedana na terenie USA. Akcja obejmuje dwa modele:
- Grand Cherokee L z roczników 2021 do 2023,
- Grand Grand Cherokee z rocznika 2022 oraz 2023
Jak informuje Jeep, problem nie dotyczy SUV-ów z zawieszeniem pneumatycznym. W ramach akcji serwisowej dealerzy sprawdzą sprężyny i w razie potrzeby wymienią odpowiednie podzespoły. Właściciele będą powiadomieni listownie od 28 lipca.
Właściciele samochodów, które zostały kupione jako używane lub są sprowadzone z USA do Europy, powinni samodzielnie skontaktować się z ASO w celu weryfikacji czy auto znajduje się na liście serwisowej i zaktualizowania kontaktu do siebie, jeśli serwis go jeszcze nie ma – w przyszłości pomoże to w kontakcie w razie kolejnych akcji serwisowej.
Najnowsze komentarze