Sprawdzamy ile kosztuje w poszczególnych wersjach nowy Renault Espace. Bardzo komfortowy i nawet bazowej wersji świetnie wyposażony Espace nie należy do tanich. Cena oscyluje przy kwocie 200.000 zł i już w standardzie są m.in. automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, alufelgi, nowoczesny system multimedialny i system kontroli martwego pola. Jednak i tak, warto dołożyć i kupić wersję wyższą. Dlaczego?
Renault Espace jest oferowany przez markę jako full hybrid E-Tech o mocy 200. Akumulator trakcyjny ma pojemność 2 kWh, czyli słuszną. Za jego zasługą oraz dzięki pracy silników elektrycznych jest szansa na osiągnięcie wyniku opisywanego w katalogu przez producenta – czyli spalania w cyklu mieszanym na poziomie 4,8-litra na 100 km. Skrzynia biegów to 15-sto przełożeniowy automat MMT.
Zobacz: Nowy Renault Espace i Austral rozpoznają kierowcę po twarzy
Renault Espace – wersje wyposażeniowe
Marka oferuje Espace we współczesnej odsłonie także w wariancie 7-osobowym we wszystkich trzech dostępnych wersjach wyposażeniowych: techno, esprit Alpine i iconic.

Już bazowy wariant techno robi wrażenie długą listą elementów wyposażenia. Ma wymienione wyżej alufelgi, system multimedialny openR link z 12-calowym ekranem, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, lusterko do obserwowania pasażerów tylnych siedzeń, czujnik martwego pola, ładowarkę indukcyjną, czujniki parkowania z porodu, z tyłu i z boku oraz otwieraną elektrycznie klapę. Brzmi to bardzo dobrze. Kosztuje obecnie 192.900 zł.
Wersja esprit Alpine wyróżnia się wyglądem: ma pakiet stylistyczny nadwozia esprit Alpine z ciemnymi akcentami, większe, ciemne alufelgi, ozdobne listwy progowe oraz detale wnętrza wpływające na bardziej sportowy odbiór całości. To jednak nie są atrybuty, które przesądzają za wyborem tego wariantu. Czynnikiem decydującym jest system 4Control advanced z zawieszeniem wielowahaczowym na tylnej osi, który jest dostępny właśnie od esprit Alpine. A ponieważ Espace to samochód niemały, warto może dopłacić i z większą łatwością wykonywać manewry. Przechodząc do konkretów – średnica zawracania z systemem 4Control wynosi 10,4 m, podczas gdy bez tego systemu Espace techno potrzebuje 11,6 m. Renault Espace esprite Alpine kosztuje 206.900 zł.

Dla chcących więcej Renault oferuje wariant iconic tapicerką ze sztucznej skóry, podgrzewanymi fotelami z przodu, z pamięcią ustawień i funkcją masażu dla kierowcy. Ta wersja ma ponad to: inteligentny aktywny regulator prędkości, Hands Free Parking, system active driver assist i kamerę 3D 360 st. Za Renault Espace iconic trzeba zapłacić 216.900 zł.
Renault Espace – opcje dodatkowo płatne

Cena, którą trzeba zapłacić za nowe Espace jest spora, jednak do tej kwoty trzeba doliczyć przykładowo 7.000 zł, niezależnie od kupowanej wersji, za panoramiczny dach Solarbay. Kupując wersję esprit Alpine można zdecydować się na szary, satynowy lakier za 7.500 zł, dostepny za wyższą kwotę od pozostałych i tylko dla tego wariantu.
Wersje techno i esprit Alpine można, dokupując pakiety doposażyć „ścigając” funkcjami topowy wariant iconic. Nie jest on jednak zupełną „full opcją”, dla przykładu i do niego można dokupić pakiet advanced windscreen z podgrzewaną przednią szybą i dużym wyświetlaczem HeadUp oraz pakiet Harman Kardon z 11 głośnikami za 4.500 zł.
Dla zainteresowanych – szczegóły wyposażenia poszczególnych wersji.
Wyposażenie wersji techno:
- felgi aluminiowe 19″ komah
- relingi dachowe
- openR link 12″ DAB, nawigacja, usługi Google
- zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT
- funkcja łączności z usługami online na 5 lat
- ładowarka indukcyjna
- system multi-sense (3. generacji) z funkcją living lights
- 2 gniazda USB-C z przodu + 2 gniazda USB-C z tyłu
- klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- wysoka konsola między przednimi fotelami z podłokietnikiem
- lusterko do obserwowania pasażerów 2. i 3. rzędu siedzeń
- elektrycznie otwierana klapa bagażnika
- kierownica pokryta tworzywem Fraganza (TEP)
- oświetlenie ambiente wnętrza
- funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
- tylne światła LED z efektem włókien 3D
- światła do jazdy dziennej LED
- system ostrzegający pieszych (AVAS)
- system wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)
- systemy automatycznej regulacji prędkości (OSP/TSR/ISA)
- czujniki parkowania tył, przód, bok
- system multi collision brake (MCB)
- przygotowanie do montażu alkotestu
- system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS)
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- aktywny regulator prędkości (ACC)
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
- system kontroli martwego pola (BSW)
- łopatki za kierownicą do regulacji siły rekuperacji
- automatyczny, elektromechaniczny hamulec postojowy
- system my safety shield
- funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE)
- system kontroli ciśnienia w oponach (pośredni)
Wyposażenie wersji esprit Alpine:
- felgi aluminiowe 20″ altitude
- pakiet stylistyczny nadwozia esprit Alpine
- ozdobne listwy progowe
- pakiet stylistyczny wnętrza esprit Alpine
- szara tapicerka materiałowa
- kierownica Alpine pokryta tworzywem Fraganza (TEP)
- 4Control advanced z zawieszeniem wielowahaczowym na tylnej osi
Wyposażenie wersji iconic:
- felgi aluminiowe 20″ effie
- podgrzewane fotele przednie
- fotele przednie regulowane elektrycznie z pamięcią ustawień, z funkcją masażu dla kierowcy
- oświetlenie podłoża z lusterek bocznych
- elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika
- podgrzewana kierownica pokryta tworzywem Fraganza (TEP)
- tapicerka ze skóry ekologicznej
- elektrycznie regulowane i składane lusterka boczne z pamięcią
- inteligentny aktywny regulator prędkości (i-ACC)
- czujniki parkowania tył, przód, bok + Hands Free Parking
- system active driver assist (ADA)
- kamera 3D 360 st.














