Najbliższe lata mają być dla Renault bardzo pracowite i twórcze. Z niecierpliwością oczekujemy na pierwsze owoce tych działań.
Firma Renault postawiła sobie trzy podstawowe cele:
- Upozycjonowanie kolejnego modelu Laguny, który zostanie wprowadzony na rynek w 2007 roku w pierwszej trójce modeli w jego segmencie pod względem jakości produktu i obsługi;
- Uzyskanie 6% marży zysku operacyjnego w 2009 roku;
- Sprzedaż dodatkowych 800 000 pojazdów w 2009 roku w stosunku do roku 2005.
„Renault zapisuje nową, fascynującą kartę swojej historii dzięki motywacji i zaangażowaniu swoich pracowników” – powiedział Carlos Ghosn.
Szykuje się bezprecedensowa w historii Renault kampania produktów.
Renault wprowadzi na rynek 26 nowych produktów, które jeszcze lepiej zaspokoją potrzeby i aspiracje klientów firmy. Plan zakłada przyspieszenie procesu wprowadzania pojazdów na rynek: oprócz dwóch samochodów wprowadzonych na rynek w roku 2006, Renault zamierza wprowadzać co roku średnio osiem modeli w okresie 2007–2009, co stanowi podwojenie liczby pojazdów wprowadzonych na rynek w latach 1998–2005. Połowa z tych samochodów poszerzy gamę modeli, a kampania produktowa będzie rozwijać się w czterech kierunkach:
- wzmocnienie filarów obecnej gamy – rodziny Megane, Twingo, Kangoo i Master;
- rozwój oferty pojazdów luksusowych: wprowadzenie pięciu aut w ramach planu spowoduje podwojenie przez Renault wolumenu sprzedaży w tym segmencie ;
- wejście do nowych segmentów, w których firma Renault dotychczas nie była obecna, takich jak segment samochodów sportowo-użytkowych (SUV), samochodów z napędem na cztery koła (4×4), samochodów z pogranicza tych klas (crossovers) oraz pojazdów niszowych.
- rozwój produktów wspierających wzrost firmy na rynkach pozaeuropejskich, na przykład program dla modelu Logan.
Zobacz: Używana 7-miejscowa Dacia Logan MCV 1.5 dCi. Prosta, wręcz prymitywna, ale szalenie praktyczna i oszczędna
Oczekuje się, że sprzedaż Renault poza Europą wzrośnie z 27% łącznej sprzedaży grupy w 2005 roku do 37% w 2009 roku, co stanowi wzrost o 80%. Średni wiek produktów Renault sprzedawanych w Europie obniży się z 3,8 roku w 2005 roku do 2,2 roku w 2009 roku.
Oczekuje się, że wzbogacenie oferty Renault spowoduje wzrost sprzedaży o kolejne 800 000 egzemplarzy w 2009 roku w porównaniu do 2005 roku.
Cele które stawia sobie Renault w zakresie jakości i technologii.
Kolejny model Laguny, który ma zostać wprowadzony w 2007 roku, znajdzie się w pierwszej trójce pojazdów tego segmentu pod względem jakości produktu i obsługi. Ulepszenia wprowadzone w tym produkcie zostaną zastosowane z taką samą dbałością w pozostałych produktach na całym świecie.
Zobacz: Kiedy Renault zaprezentuje model Symbioz? Znamy datę i godzinę!
Produkty Renault należą obecnie do najbardziej ekonomicznych na świecie pod względem oszczędności paliwa i redukcji emisji dwutlenku węgla. Celem firmy jest osiągnięcie dalszych usprawnień w tym zakresie. Do roku 2008 Renault sprzeda milion samochodów emitujących mniej niż 140 gramów dwutlenku węgla na kilometr, z czego jedna trzecia będzie emitować poniżej 120 gramów.
Ponadto 50% silników benzynowych sprzedawanych w Europie w 2009 roku będzie mogło działać na mieszance benzyny i etanolu. Także do tego roku wszystkie silniki benzynowe będą działać na 30% paliwie diester .
W ramach Sojuszu, Renault opracuje pełen zakres alternatywnych technologii, takich jak pojazdy hybrydowe, pojazdy na ogniwa paliwowe i pojazdy elektryczne. Do zakończenia realizacji planu Renault przetestuje we Francji pojazdy wyposażone w ogniwa paliwowe, wykorzystując najnowocześniejsze technologie wypracowane przez Sojusz.
Jako lider na rynku europejskim w zakresie bezpieczeństwa, Renault będzie nadal wprowadzać innowacje na tym polu w celu umocnienia swojej pozycji. Zasoby niezbędne do zapewnienia sukcesu planu
Renault będzie zwiększać swoją konkurencyjność poprzez wdrożenie programu obniżenia kosztów, optymalizację inwestycji we wszystkich obszarach oraz korzyści z synergii uzyskanych z Nissanem w obrębie Sojuszu.
Renault skoncentruje się na:
- obniżeniu kosztów zakupów o 14% w ciągu trzech lat;
- obniżeniu kosztów produkcji o 12% i podwyższeniu stopnia wykorzystania mocy produkcyjnych z 60% w 2005 roku do 75% w 2009 roku ;
- obniżeniu kosztów logistycznych o 9%;
- obniżeniu kosztów ogólnego zarządu z 5,1% wartości obrotów do poniżej 4% do zakończenia realizacji planu oraz uzyskaniu przez wszystkie funkcje wspierające wyników na światowym poziomie, mierzonym przez niezależną światową firmę dokonującą porównań wyników spółek;
- obniżeniu łącznych kosztów dystrybucji na sztukę w Europie o 8%;zapewnieniu, aby koszty prac badawczych i rozwojowych oraz inwestycji na nowe pojazdy nie przekroczyły 11,5% wartości obrotów w okresie od 2006 do 2009 roku.
Firma wprowadza model wielofunkcyjnego, przekrojowego zarządzania skoncentrowanego na satysfakcji klienta i ukierunkowanego na osiąganie zysków poprzez zarządzanie regionalne, zglobalizowane funkcje, zarządzanie programami oraz 11 zespołów wielofunkcyjnych.
Renault, najbardziej rentowny europejski producent samochodów seryjnych
Wyniki Renault będą mierzone wzrostem marży operacyjnej. Firma planuje osiągnięcie 6% marży operacyjnej w 2009 roku. Wynik ten – który będzie rekordowy dla Renault – zostanie poprawiony w następnym roku. Realizacja powyższego założenia uczyni Renault najbardziej rentownym producentem samochodów seryjnych w Europie i pozwoli firmie utrzymać tę pozycję.
Zobacz: Co słychać w Renault. Promocje. Wyprzedaże.
Zarząd Renault zostanie poinformowany o liniowym, znaczącym wzroście dywidendy – z 1,8 euro na akcję w 2005 roku do docelowych 4,5 euro na akcję w 2009 roku, co zaowocuje projektem uchwały rocznej na walne zgromadzenie udziałowców.
„Jestem przekonany, że dzięki jasnej wizji oraz precyzyjnym, uszeregowanym pod względem ważności i wyraźnym celom Renault stanie się, w obrębie Sojuszu, potężną spółką w światowym sektorze motoryzacyjnym osiągającą zrównoważone, wysokie wyniki” – powiedział Carlos Ghosn.
A jak działania Renault przełożą się na rynek w PL ?
Carlos Ghosn, pytany o polski rynek, powiedział między innymi, że na najbliższe dwa lata nie przewiduje dużego wzrostu sprzedaży. Zauważył, że polskie społeczeństwo jest w fazie wzbogacania się, ale nie widzi szansy by do roku 2007 nastąpiły znaczące zmiany w sprzedaży nowych samochodów. Dlatego Renault skoncentruje się na promocji bardzo popularnego w innych krajach Logana. W ciągu dwóch najbliższych lat w znacznie większym niż dotychczas stopniu będzie on promowany w naszym kraju. Prezes Renault nie chciał zdradzić szczegółów planowanych na terenie Polski akcji, związanych z promocją sprzedaży samochodów Renault.
Najnowsze komentarze