niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Luksusowy DS 9 – samochód dla estetycznych smakoszy. Stronniczy przegląd prasy: MOTO SALON nr 4/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-12
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
173 11
2
158
UDOSTĘPNIEŃ
526
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

MOTO SALON nie jest częstym gościem na naszych łamach, ale kupiłem już drugi numer z rzędu. Okładka raczej nie kusi, dopiero kiedy zerknie się w jej dolne rejony, można dostrzec Citroëna 2CV. Ale to dla mnie za mało – zajrzałem do środka i postanowiłem ponownie kupić to pismo. Dlaczego? Dowiecie się z lektury tekstu poniżej.

 

MOTO SALON nr 4 (79) z 2021 roku
Wydawca: Polska Press Sp. z o.o.
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 6,95 zł
Koszt 1 strony: blisko 7 groszy
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Berliet, Citroën, DS Automobiles, Latil, Panhard, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C3, C4, DS, Traction Avant, DS 4, DS 9, R16, Scenic, Duster

 

W dziale Kalendarium na stronie 8. pojawiła się notatka o Renault 16, pierwszym samochodzie z nadwoziem typu hatchback.

Na stronie 11. z kolei natkniecie się na notatkę o premierze Dacii Duster II phase II. Miałem już okazję jeździć tym samochodem i swoimi wrażeniami podzieliłem się z Wami tutaj. Nowym Oplem Astrą jeszcze nie jeździłem, podobnie jak Nowym Peugeotem 308, a te dwa modele przedstawiono krótko na stronach 12-13.

Dekada w motoryzacji, to dziś naprawdę bardzo dużo. Szmat czasu. W tekście Wojciecha Frelichowskiego (strony 24-31) znajdziecie informacje o tym, jak rosły samochody na przestrzeni 10 lat, jak zmieniało się wyposażenie i ceny, ale też jak kształtowały się trendy zakupowe i rozwój pod kątem ekologii. W materiale pojawiły się wzmianki o Dacii Duster, Citroënie C3, Renault Scenic’u. Generalnie bardzo fajny materiał!

Test DS 9 opublikowano na stronach 38-43. Materiał, sądząc po numerach rejestracyjnych, jest najwyraźniej efektem premiery prasowej https://francuskie.pl/ds-9-pierwsza-jazda/, na której zresztą spotkałem się z Autorem. I trochę czasu wówczas przegadaliśmy.

W tekście Redaktor Perczak chwali stylistykę samochodów marki DS Automobiles i przypomina, że sama marka wywodzi się z Citroëna, a nazwą nawiązuje do słynnego Citroëna DS. Potem na listę zalet wpisana zostaje technologia, której faktycznie w DS 9 nie brakuje. Podobały się też fotele i zapewniana przez nie wygoda. Zespół napędowy topowej wersji E-Tense 360 (jeździliśmy wówczas egzemplarzem przedseryjnym) czerpie know how z doświadczeń marki w Formule E i jest tożsamy z tym, który znamy z Peugeota 508 PSE. Później Autor prezentuje pokrótce wybrane systemy dostępne w DS 9, po czym chwali wyciszenie, komfort i stylistyczną oryginalność, która – owszem – nie każdemu musi się podobać, ale to samochód dla estetycznych smakoszy, którym nudzą się uładzone formy samochodów innych marek. W pełni się z tą opinią zgadzam.

W artykule wspomniano też model DS 4.

W samym środku numeru, na stronach 50-51, znajdziecie test Citroëna C4 napędzanego 130-konnym silnikiem benzynowym PureTech współpracującym z ośmiobiegowym automatem. Autor uznaje, że z każdej strony Citroën C4 jest bardzo ciekawy i nietuzinkowy. To prawda. Pod tym względem to rasowy Citroën. Autor utyskuje, nie bez racji, na widoczność do tyłu – dzielona szyba utrudnia obserwację tego, co dzieje się za samochodem. Nie pomaga też brak wycieraczki. Podoba się za to jakość wykończenia, choć niektóre materiały mogłyby być inne. Nawet nie tyle lepsze, co właśnie inne. Redaktor Rogala uznał, że za dużo tu błyszczącego czarnego plastiku. Słowa uznania skierował za to pod adresem foteli, które wprawdzie rewelacyjnego podparcia bocznego nie zapewniają, ale też ten samochód raczej nie w tym charakterze konstruowano.

Silnik zapewnia dobrą dynamikę i w ogóle osiągi i do tego zadowala się niewielkimi ilościami benzyny.

Citroën 2CV… Legenda sama w sobie. Miliony wyprodukowanych egzemplarzy, dziesiątki wersji, tysiące przeróbek… Chciałoby się powiedzieć, że nie ma dwóch takich samych egzemplarzy. Co jest na pewno prawdą w przypadku serii specjalnej 007. Właśnie mija 40 lat od jej wprowadzenia na rynek. Citroëna 2CV przypomina w aktualnym numerze MOTO SALON (strony 74-79). W materiale przypomniano też modele Traction Avant i DS, a także wersję 2CV Sahara wyposażoną w dwa silniki i napęd na cztery koła. Ot, prawdziwie nowatorskie czasy Citroëna.

Ciekawy artykuł na temat gazu drzewnego i wykorzystywaniu go do napędzania samochodów znajdziecie na stronach 86-87. Wspomniano tam kilka marek francuskich: Renault, Panharda, Berlieta i Latil. Również Peugeot miał samochód napędzany gazem drzewnym.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w czwartym tegorocznym numerze magazynu MOTO SALON.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Moto Salon

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2CVBerlietC3C4CitroenDaciaDSDS 4DS 9DS AutomobilesDusterLatilMOTO SALONPanhardR16RenaultScenicTraction Avantużywane
Udostepnij63Tweet40Udostepnij11
Poprzedni

Nowa Dacia Jogger zmieni rynek motoryzacyjny. Na celowniku m.in. Skoda Octavia kombi i Toyota Corolla

Następny

Czy wiesz jak prawidłowo zmienić pas ruchu?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Czy wiesz jak prawidłowo zmienić pas ruchu?

Renault Trucks z Nagrodą Doskonałości Technicznej w Wielkiej Brytanii

Dacia Logan, Rumunia

Rumunia: kraj pięknych krajobrazów i królestwo marki Dacia

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”
  • Dacia Duster 4×4 przejechała 13 tysięcy kilometrów po Maroku wspierając rozwój edukacji. Karawana Jadara


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.