Sébastien Loeb, zwycięzca biegu półfinałowego, powtórzył swój ubiegłoroczny sukces na torze w Rydze. W dziesiątej rundzie Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie francuski kierowca ponownie zajął trzecie miejsce.
Ryski weekend rozpoczął się dla Sébastiena Loeba nie najlepiej, od 10 miejsca w serii kwalifikacyjnej Q1. Dziewięciokrotny Mistrz Świata WRC potrafił jednak szybko i skutecznie odrobić straty. Po wygraniu serii Q4 Loeb plasował się na drugim miejscu w klasyfikacji, a kiedy zwyciężył także w biegu półfinałowym, na starcie do finału stanął z wielkimi ambicjami. Niestety, po niezbyt udanym starcie, wypchnięty z toru jazdy przez jednego z rywali, Loeb znalazł się w środku stawki. W drugiej fazie wyścigu zdołał wyprzedzić trzech zawodników i zbliżyć się do czołówki.
Do mety dotarł na trzecim miejscu, po raz szósty w tym sezonie zaliczając miejsce na podium. Dla PEUGEOT 208 WRX to już ósmy taki wynik w tym roku.
Dla Timmiego Hansena weekend w Rydze nie był udany. Szwedzki kierowca ukończył kwalifikacje na siódmym miejscu, w półfinale był piąty i po raz pierwszy w tym sezonie nie wywalczył awansu do finału.
Młody Kevin Hansen radził sobie bardzo dobrze – w serii Q1 zajął szóste miejsce, w Q3 poprawił je na czwarte i po raz kolejny z łatwością dostał się do biegu półfinałowego. Niestety, gdy szanse na udział w wyścigu finałowym wydawały się już bardzo realne, nietrafiona strategia rozegrania półfinału pogrzebała te nadzieje.
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
W Rydze pokazaliśmy duży potencjał, ale z wielu powodów nie udało nam się pozbierać kawałków układanki w całość. Dlatego czujemy się nieco rozczarowani. W półfinale Timmy stracił dużo czasu i okrążeń na pojedynek z Bakkerudem. Skupieni na zaciętej rywalizacji ze sobą, obaj zawodnicy zgubili z oczu czołówkę. W drugim biegu półfinałowym wyznaczyliśmy Kevinowi przedwczesne wykorzystanie skrótu joker lap, przez co stracił szansę na awans do finału – szansę większą niż w wielu poprzednich rundach. Kiedy Sébastien wygrał swój półfinał, wydawało mi się, że zwycięstwo jest w jego zasięgu, jednak w finale zdarzył mu się słaby start. Jego szanse ostatecznie uciekły, gdy w niezbyt sportowy sposób przyblokował go Ekström. Na szczęście w drugiej fazie biegu Sébastien znakomicie odrabiał straty i awansował o kilka miejsc. Johanowi Kristofferssonowi gratuluję zdobycia tytułu mistrzowskiego. Zaliczam go do najszybszych i najgroźniejszych konkurentów, a przy tym zawodników, którzy są zawsze fair w walce na torze. Bardzo go cenimy, a poza tym Johan jest bliskim kolegą Timmy’ego i Kevina. W pełni zasłużył na tytuł mistrza.
Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9), 3. miejsce
Bilans z tego weekendu uważam za raczej dobry. Mam drugie miejsce w kwalifikacjach, wygraną w serii Q4, wygrany bieg półfinałowy i trzecie miejsce w finale, nie ma więc powodów do narzekania. Jednocześnie, przyznaję, że w finale mogłem pewnie osiągnąć więcej, ale uniemożliwił mi to nieudany start. Z kolei Mattias wystartował doskonale i na zakręcie wcisnął mi się od strony wewnętrznej. Cisnął bardzo mocno i sprawił, że straciłem tor jazdy. Wyjechałem na żwir i wtedy wyprzedziło mnie kilku zawodników. Znalazłem się w ogonie peletonu. Od tej chwili jechałem dobrze, odzyskiwałem stracone pozycje i zaliczyłem miejsce na podium. Tempo mojej jazdy było świetne. Satysfakcję sprawia nam fakt, że jesteśmy już w stanie nawiązać walkę z Volkswagenami. Brawa dla Johana Kristofferssona, zdobywcy tytułu! Rozegrał doskonały sezon, był szybki i regularny, zawsze skuteczny i zawsze w pełnym ataku.
Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21)
Sobotnie przejazdy kwalifikacyjne miałem całkiem udane, ale przez słaby start wypadłem źle w serii Q3. Co prawda wygrałem później w Q4, ale ponieważ wtedy tor już wysychał po deszczu, w klasyfikacji pozostałem na dość dalekim miejscu. W półfinale miałem świetny start, za to później drogo kosztowała mnie walka z Bakkerudem. W pewnej chwili znalazłem się po zewnętrznej zakrętu, wypadłem na trawę. W końcu wyprzedziłem Nitissa, ale wtedy było już za późno, bym miał szansę dogonić czołówkę. W dodatku przed metą miałem problemy z instalacją elektryczną. W ten sposób po raz pierwszy w tym sezonie nie zakwalifikowałem się do finału. Nie ma co ukrywać, to spore rozczarowanie.
Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71)
To był kolejny weekend, w którym osiągałem znakomite tempo jazdy. Szóste miejsce w serii Q1, a potem czwarte w Q3, to dla mnie bardzo dobre wyniki. Nie mogłem się doczekać startu w półfinale. Niestety, na starcie zrobił się straszny bałagan i na dodatek wydarzył się wypadek, po którym Petter Solberg trafił do szpitala. Bardzo nas to przygnębiło. Później popełniliśmy błąd strategiczny – wykorzystanie joker lap już na drugim okrążeniu okazało się mało rozsądne. W efekcie tego manewru zostałem zablokowany na czwartej pozycji – w sytuacji, w której naprawdę było mnie stać na pierwszy w tym sezonie awans do finału.
RUNDA W RYDZE (17 września 2017 r.) – KLASYFIKACJA KIEROWCÓW:
1. Johan Kristoffersson(Volkswagen Polo GTI)
2. Mattias Ekström (Audi S1)
3. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX)
4. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS)
5. Janis Baumanis (Ford Fiesta)
6. Nico Muller (Audi S1)
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO DZIESIĘCIU RUNDACH
Kierowcy:
1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 271 pkt
2. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 209 pkt
3. Mattias Ekström (Audi S1), 204 pkt
4. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX), 194 pkt
5. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 165 pkt
6. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX), 152 pkt*
7. Toomas Heikkinen (Audi S1), 99 pkt
8. Ken Block (Ford Focus RS), 98 pkt
9. Timo Scheider (Ford Fiesta), 87 pkt
10. Kevin Eriksson (Ford Fiesta), 84 pkt
= Kevin Hansen (Peugeot 208 WRX), 84 pkt
Zespoły:
1. Volkswagen PSRX, 480 pkt
2. Team Peugeot Hansen, 346 pkt*
3. EKS Audi, 303 pkt
4. Hoonigan Racing Division, 263 pkt
5. MJP Racing Team Austria, 182 pkt
6. STARD, 151 pkt
* Suma punktów z uwzględnieniem kary 15 pkt, nałożonej na zespół podczas rundy w Rydze za wykorzystanie w samochodzie Timmy’ego Hansena czwartego silnika w ciągu bieżącego sezonu.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze