Pierwszy samochód Armanda Peugeota, napędzany parą, powstał w 1889 roku. Ta ciekawa skądinąd koncepcja została zarzucona na korzyść silnika spalinowego, zbudowanego – o czym nie wszyscy wiedzą – na licencji Gottlieba Daimlera. Na przełomie wieków, francuski Peugeot produkował setki samochodów i używał ich między innymi w wyścigach samochodowych. Na felgach miał opony z pełnej gumy – według nowatorskiego pomysłu firmy Michelin.
Wszystko zaczęło się w 1958
Peugeot przybył do Ameryki w 1958 roku. Wtedy wprowadzono na rynek sedana, model 404, który w latach sześćdziesiątych wygrał kilka razy brutalny rajd samochodowy w Afryce Wschodniej. Całkiem nieźle, jak na filigranowy francuski samochód, prawda?. Może nie oferował ekscytujących przeżyć w czasie jazdy, ale auto zbudowano solidnie, jak czołg. Nieco później przestarzały już 404 został zastąpiony przez bardziej współczesny model 504.
Kiedy samochody Peugeot sprzedawano w Kanadzie?
Ostatni raz Peugeota można było kupić w Kanadzie na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Ale Francuzi patrzą na Amerykę i jej duży rynek łakomym okiem. I planują powrót! Zaczynają skromnie, od usługi wypożyczania samochodów w prowincji Quebec. To największy region w Kanadzie. A pomysł ma swoje zalety i jest dobrze przemyślany.
Sprytny plan Peugeot
Montreal, który jest stolicą Quebecu, to francuska oaza w Kanadzie. Tutaj wszystko co związane z Francją, włącznie z językiem, ma największą wartość. Tysiąc francuskich samochodów na ulicach ma być nowym początkiem, pomysłem na ich dobre poznanie przez Kanadyjczyków, mających wielki sentyment do Francji. Potem auta mają trafić do sprzedaży. Plan rozpisano aż na 10 lat, ale wygląda na to, że może się udać.
A my obiecujemy Wam, że gdy tylko będzie okazja, pojedziemy do Montrealu obejrzeć, jak to działa w praktyce. Jeśli chcecie przekonać się, że w Kanadzie jest wielu miłośników francuskich samochodów, to poczytajcie naszą specjalną relację ze zlotu Citroena w Toronto.
Najnowsze komentarze