Citroën opublikował dane sprzedażowe dotyczące lipca 2018 roku. Wynika z nich, że marka w porównaniu z siódmym miesiącem ubiegłego roku zyskała na rodzimym rynku 10,5%. W zakończonym we wtorek miesiącu Citroën zanotował niemal 23.500 rejestracji nad Sekwaną. Szczególnie duży wzrost odnotowano w gamie samochodów osobowych. Nieźle wypadła też gama lekkich aut użytkowych.
W segmencie pojazdów osobowych wzrost Citroëna sięgnął 13,2%. Wyniki lipca pokazują, że w dalszym ciągu ogromnym zainteresowaniem cieszy się model C3. W ubiegłym miesiącu na francuskie drogi wyjechało po raz pierwszy prawie 5.300 osobowych wersji tego auta. Przy całkowitej sprzedaży Citroëna w gamie samochodów osobowych wynoszącej blisko 17.600 sztuk, jest to ok. 30% całkowitej sprzedaży marki na rodzimym rynku w tym segmencie. W efekcie Citroën C3 jest w tym roku czwartym najchętniej kupowanym nowym samochodem we Francji w ujęciu wszystkich segmentów!
Dane z lipca 2018 mówią tez o prawie 3.800 nowych rejestracjach modelu C3 Aircross. To drugi najchętniej kupowany model marki nad Sekwaną. Z kolei wprowadzony do sprzedaży w marcu nowy Citroën C4 Cactus odnotował blisko 2.100 nowych rejestracji. To o 57,9% więcej, niż wynik poprzedniej generacji w lipcu 2017 roku.
Rośnie też sprzedaż najmniejszego w gamie Citroëna C1. W porównaniu do lipca 2017 roku zarejestrowano o 24,8% więcej egzemplarzy tego zgrabnego autka.
W gamie lekkich samochodów użytkowych Citroën zanotował 3-procentowy wzrost sprzedaży, ale zyskał też jeden punkt procentowy udziału w rodzimym rynku w tym segmencie. W minionym miesiącu zarejestrowano nad Sekwaną blisko 5.900 samochodów dostawczych sygnowanych szewronami. To efekt znakomitej sprzedaży modeli C3 Société, Berlingo, Jumpy i Jumper, które zyskiwały odpowiednio +54,7%, +16,6%, +9,9% i +17,4%.
Krzysztof Gregorczyk.
Najnowsze komentarze