Wydawałoby się, że nic. Ale pewne rozwiązanie, zastosowane po raz pierwszy w Citroenie 2CV znalazło zastosowanie w bolidach formuły pierwszej Ferrari i Renault. A chodzi o system tłumienia wibracji nadwozia, montowany w przednich zderzakach. Może słowo system to za dużo powiedziane, otóż Citroen 2CV, dla ustabilizowania ruchów nadwozia miał z przodu zamontowane … obciążniki. Dzięki nim wibracje z kół w mniejszym stopniu były przenoszone na nadwozie a więc i do kabiny. Podobne rozwiązanie zastosowało Renault i Ferrari. Ruchome, ciężkie części w zderzaku mają powodować lepszą stabilizację toru jazdy.
Ostatnio jednak organizacja nadzorująca Formułę 1, czyli FIA, wydała postanowienie, w którym zabrania stosowania tego typu rozwiązań. Chodzi o jeden z punktów regulaminu Formuły 1, który mówi o tym, że podczas ewentualnego zderzenia nie powinno dochodzić do przemieszczania się ruchomych części zderzaka. W rozwiązaniu Renault i Ferrari mogłoby to mieć miejsce. Szkoda, ale i tak miło jest sobie pomyśleć, że poczciwy 2CV przysłużył się do czegoś także w wyścigach samochodowych. Konstruktorzy owych obciążników pewnie nigdy by nie pomyśleli, że to proste ale jakże pomysłowe rozwiązanie, może trafić do Formuły 1.
Najnowsze komentarze