Citroen Berlingo, Peugeot Rifter i Opel Combo, czyli przestronne i funkcjonalne trojaczki Grupy PSA zostały przetestowane przez organizację Euro NCAP. W testach zderzeniowych pojazdy uzyskały wynik dobry, czyli symboliczne cztery gwiazdki.
W najnowszej serii testów, organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym trzy kombivany Grupy PSA, które wkrótce trafią do salonów sprzedaży w Polsce. Citroen Berlingo, Peugeot Rifter i Opel Combo spisały się na czwórkę.
Ochrona dorosłych – 91%
W kategorii ochrony dorosłych pasażerów, pojazdy uzyskały wynik 91%. Podczas imitacji zderzenia czołowego kabina pasażerska pozostała stabilna a pojazdy wykazały się dobrą ochroną kolan oraz ud kierowcy i pasażera zajmującego prawy fotel. Podobny poziom zabezpieczenia został zapewniony osobom o różnym wzroście i siedzącym w różnych pozycjach. Ochrona szyi oraz klatki piersiowej była marginalna a dla innych krytycznych obszarów ciała – dobra. Pojazd zapewnia dobry poziom bezpieczeństwa pasażerowi siedzącemu z tyłu.
Podczas uderzenia w bok pojazdów wszystkie najbardziej narażone obszary ciała były chronione dobrze i samochód zdobył w tej kategorii maksymalną punktację. Testowany model jest standardowo wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który sprawdzał się przy prędkościach miejskich.
Ochrona dzieci – 81%
Testy Euro NCAP wykazały w większości dobrą ochronę dla wszystkich najbardziej narażonych obszarów ciała dzieci w wieku 6 i 10 lat. Przednia poduszka powietrzna pasażera może być dezaktywowana, aby umożliwić instalację fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasne informacje dotyczące poduszki powietrznej. Citroen Berlingo, Peugeot Rifter i Opel Combo mogą być wyposażone we wszystkie rodzaje fotelików, ale w środku drugiego rzędu mocowania ISOFIX / i-Size są opcjonalne w niektórych krajach. Opcjonalne siedzenia trzeciego rzędu nie są odpowiednie do instalacji dziecięcych fotelików.
Ochrona pieszych – 58%
Ochrona głowy pieszego w przypadku kolizji była w większości odpowiednia lub marginalna. Pozostałe części ciała pieszego były chronione dobrze. System awaryjnego hamowania częściowo sprawował się dobrze, ale nie reagował na szybko poruszających się użytkowników dróg, takich jak rowerzyści.
Systemy bezpieczeństwa – 68%
System AEB dawał marginalną ochronę podczas testów przy prędkościach autostradowych. Berlingo, Rifter i Combo zostały wyposażone w system przypominający o zapięciu pasów dla foteli przednich i tylnych, który nie funkcjonuje dla rzędu trzeciego. System rozpoznawania ograniczeń prędkości jest standardem. Pozwala kierowcy właściwie ustawić ogranicznik. Kombivany PSA zostały wyposażone w system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, który zapobiega nieumyślnemu przekroczeniu linii i interweniuje w niektórych bardziej krytycznych sytuacjach awaryjnych.
Najnowsze komentarze