Dacia będzie musiała zakończyć produkcję bardzo popularnego w gamie silnika 1.0 TCe i ECO-G w wersji LPG. Jest to związane z wejściem w życie nowych norm emisji spalin. Obecne rozwiązania nie będą w stanie spełnić surowych norm Euro 7. Kiedy więc 1.0 TCe zniknie z oferty?
Zobacz: Dacia Duster LPG i pierwsze kilometry za nami
Wszystko zależy od wejścia w życie normy Euro 7. Jeszcze niedawno wydawało się, że nowa norma pojawi się w roku 2025. I właśnie od tego roku silniki spalinowe w wersji 90 KM oraz 100 KM LPG zostałyby wycofane z oferty w modelach takich jak Dacia Duster, Sandero czy Jogger. Teraz nie jest to takie pewne. Na rynku pojawia się coraz więcej głosów, żeby Euro 7 nie wprowadzać w ogóle, tylko od razu przejść na napędy elektryczne, co zaplanowane jest w Europie na rok 2035. Decyzja w tej sprawie nie została jeszcze podjęta, jednak Dacia ma już rozwiązanie i nowe silniki.
Zobacz: Dacia Sandero LPG ma 1300 km zasięgu
Komisja Europejska i Parlament Europejski debatują a Dacia zakłada, że silniki 1.0 TCe znikną z oferty nieco później. Kiedy to może nastąpić? Dzisiaj mówi się o roku 2028. Jednak marka nie porzuci bynajmniej LPG. Dzisiaj jest to bardzo duża sprzedaży w Dacii, ponad 30% średnio a są kraje, gdzie zdecydowanie więcej – tak jest m.in. w Polsce i Turcji.
Zobacz: Nowe samochody Dacia
Dacia nie porzuci jednak LPG. Szef marki, Denis Le Vot, zapowiada, że napędy z LPG będzie produkowane do samego końca możliwości sprzedawania aut spalinowych. Autogaz będzie wykorzystywany w nowych silnikach, które marka przygotowuje obecnie wraz z Renault. Będą one produkowane prawdopodobnie w Rumunii w ramach nowej firmy Renault, zwanej Horse. Koncern planuje bowiem podział na część związaną z motoryzacją elektryczną oraz oddzielną, spalinową. Ta ostatnia ma być zlokalizowana poza Francją i bardzo możliwe, że będzie to właśnie Rumunia.
Aktualna oferta silnikowa (1.0 SCe 65 KM, 1.0 TCe 90 KM, 1.0 ECO-G 100 KM, 1.1 TCe 110 KM oraz 1.6 Hybrid 140 KM) pozostanie więc z nami co najmniej kilka lat.
Najnowsze komentarze