Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w samochodach marki Alpine A110, wyprodukowanych w fabryce w Dieppe (Francja) od 01.09.2018 r. do 05.07.2019 r., opiłki metalu mogą powodować blokowanie się elektrozaworu sterującego ciśnieniem oleju silnikowego, oraz, w zależności od egzemplarza, może wystąpić niedostateczne dokręcenie śrub zamka pokrywy przedniej, i/lub stykanie się wiązki elektrycznej przepustnicy wydechu z układem wydechowym. Może to skutkować hałasem pochodzącym z silnika i komunikatem na zestawie wskaźników „ryzyko uszkodzenia silnika”, a w konsekwencji uszkodzeniem silnika, oraz, w zależności od egzemplarza, utrudnionym zamykaniem pokrywy przedniej, odkręceniem się śrub zamka pokrywy połączonym z hałasem, a w wyjątkowych sytuacjach otwarciem się pokrywy przedniej w czasie jazdy i/lub zwarciem w wiązce elektrycznej przepustnicy wydechu połączonym z przejściem w tryb awaryjny pracy silnika, ewentualnie brakiem możliwości uruchomienia silnika (przepalenie się bezpiecznika 15A zabezpieczającego obwód sterowania przepustnicy).
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 33 samochody.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu przeprogramowania komputera wtrysku oraz, w zależności od egzemplarza, poprawienia dokręcenia śrub zamka pokrywy przedniej i/lub poprawienia ułożenia wiązki elektrycznej przepustnicy wydechu.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (dane kontaktowe dla Klientów podane są na stronie: https://katowice.alpinecars.com).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.
źródło: UOKiK
Najnowsze komentarze