Król Hiszpanii w towarzystwie dyrektora produkcji i logistyki Grupy Renault i prezesa Zarządu Renault España José Vicentego de los Mozosa odwiedził linię montażową nowego Renault Captur w zakładzie produkcji nadwozi i montażu samochodów Renault w Valladolid.
16 listopada 1972 roku król Jan Karol I dokonał otwarcia instalacji montażowych w Valladolid. 47 lat później jego syn, obecny król Hiszpanii Filip VI zwiedził linię montażową w zakładzie w Valladolid, który zmodernizował swoje instalacje, by rozpocząć produkcję nowego Renault Captur. To najlepsze świadectwo ciągłości działalności Renault w Hiszpanii.
José Vicente de los Mozos, dyrektor produkcji i logistyki Grupy Renault i prezes Zarządu Renault España, José Antonio López Ramón y Cajal, dyrektor generalny Renault España oraz Rafael Vázquez, dyrektor zakładu produkcji nadwozi i montażu samochodów w Valladolid, towarzyszyli Jego Wysokości podczas wizyty. Król Hiszpanii obejrzał instalacje, na których rozpoczęto produkcję Nowego Captura, co pozwoli na zapewnienie ciągłości produkcji w najbliższych latach.
Po powitaniu hiszpańskiego monarchy dyrektor generalny Renault España José Antonio López Ramón y Cajal zaprezentował zakłady Renault w Hiszpanii i efekty planu rozwoju przemysłowego Renault na lata 2010-2020. Umożliwił on wzrost produkcji samochodów o 38%, silników o 40% i skrzyń biegów o 16%. Osiągnięte wyniki zapewniły wzrost zatrudnienia w hiszpańskich spółkach Renault o około 38%.
Dyrektor zakładu Rafael Vázquez przedstawił prace związane z adaptacją dla potrzeb produkcji oraz szczegóły produkcji nowego Renault Captur, który jest flagowym modelem strategicznego planu Grupy Renault Drive the Future (2017-2022). W ramach planu wprowadzono zmiany w większości oddziałów zakładu, a także poszerzono kompetencje pracowników. Podczas wizyty król mógł przekonać się o nieustannym procesie dostosowania linii produkcyjnych do najnowszych technologii.
Hiszpania jest jednym z przemysłowych i handlowych filarów Grupy Renault. Dzięki wsparciu okazywanemu przez hiszpański Dwór Królewski mogliśmy stworzyć konkurencyjne i atrakcyjne zakłady, którym powierzyliśmy produkcję flagowych modeli gamy Renault. Jesteśmy dumni, że nowe Renault Captur będzie pierwszym samochodem elektrycznym z napędem hybrydowym typu plug-in produkowanym w Hiszpanii – oświadczył José Vicente de los Mozos, dyrektor produkcji i logistyki Grupy Renault i prezes Zarządu Renault España.
Na zakończenie wizyty goście obejrzeli nowego Captura w wersji z silnikiem spalinowym i z napędem hybrydowym typu plug-in (E-TECH), która pojawi się rynku w 2020 roku. Będzie to pierwszy samochód hybrydowy z możliwością ładowania produkowany w Hiszpanii. José Vicente de los Mozos przedstawił królowi Filipowi najważniejsze dane techniczne samochodu, w którym wykorzystano wiele innowacyjnych technologii, by zapewnić wyjątkową łatwość i przyjemność użytkowania. Na koniec monarcha zajął miejsce w nowym Renault Capturze E-TECH, żeby przetestować go razem z José Vicentem de los Mozosem.
W wizycie wziął udział również prezydent autonomicznej wspólnoty Kastylii i León Alfonso Fernández Mañueco, minister przemysłu, handlu i turystyki Hiszpanii Reyes Maroto, delegatka rządu w Kastylii i León Mercedes Martín, prezydent Valladolid Oscar Puente, i przewodniczący Rady Prowincji Valladolid Conrado Iscar.
RENAULT I HISZPAŃSKI DWÓR KRÓLEWSKI
Nie po raz pierwszy hiszpańscy monarchowie goszczą w zakładach Renault w Hiszpanii. 16 listopada 1972 roku Jan Karol, wówczas jeszcze książę, dokonał inauguracji zakładu montażowego II. Kilka lat później, 10 października 1978 roku już jako król, w towarzystwie królowej otworzył nowy zakład w Palencji. W 2005 roku przybył z wizytą do zakładu Renault w Sewilli, gdzie produkowane są skrzynie biegów, a 17 października 2011 roku jego syn, wówczas książę Asturii, otworzył zakład produkcji Twizy w Valladolid. W 2013 roku Jan Karol uroczyście otworzył w Valladolid linię montażową Renault Captura, a w 2016 roku jego syn Filip, już jako król, odwiedził zakład Renault w Villamuriel de Cerrato, w prowincji Palencja. Podczas wizyty Renault poinformowało o zainwestowaniu 750 milionów euro w Hiszpanii w ramach planu rozwoju przemysłu 2017-2020.
RENAULT W HISZPANII
Obecnie Renault w Hiszpanii ma cztery zakłady, a 85% produkowanych w nich samochodów jest przeznaczone na eksport. W Valladoid mieści się zakład produkcji nadwozi i montażu samochodów oraz zakład produkcji silników. W pierwszym jest produkowany wyłącznie model Renault Captur, a drugi dostarcza 40% silników benzynowych i wysokoprężnych potrzebnych Grupie Renault na całym świecie. Zakład w Palencji produkuje Renault Kadjara i Renault Mégane w wersji hatchback i kombi oraz Renault Sport. Co trzecia skrzynia biegów Grupy Renault pochodzi zaś z zakładu w Sewilli.
GRUPA RENAULT
Międzynarodowy koncern Renault, produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2018 roku blisko 3,9 mln pojazdów w 134 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 180 tys. pracowników i posiada 36 zakładów i 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie dopełniających się pięciu markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem oraz Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w Formułę 1 wraz ze stajnią, która bierze udział w mistrzostwach od 2016 roku. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki..
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze