Chat with us, powered by LiveChat

Nowe Renault Clio V oraz inne zapowiedzi Renault na rok 2019

27 183

Nowe Renault Clio V to główna pozycja koncernu z rombem na rok 2019. Samochód zadebiutuje najprawdopodobniej na targach motoryzacyjnych w Genewie. To bardzo ważna pozycja dla firmy a Clio jest niezwykle popularnym autem na wielu rynkach. Co prawda tym razem nie należy spodziewać stylistycznych rewolucji, to raczej ewolucja modelu z nowymi napędami oraz systemami wspomagania jazdy. Zmiany obejmą też wnętrze, które będzie wykonane z lepszych materiałów i pozbawione elementów, które krytykowano w Renault Clio IV. 

Nowe Renault Clio V 2019

Do dyspozycji klientów zostaną oddane napędy hybrydowe a Clio będzie potrafiło przejechać na silniku elektrycznym kilka kilometrów, co ma poprawiać jakość powietrza w miastach. Niewiadomą pozostają systemy autonomiczne, producent zapowiada pod tym względem nowe rozwiązania w tej klasie. Wkrótce powinny być znane dalsze szczegóły w tym zakresie.

Renault Zoe 2 2019 – tańsze, lżejsze, z większym zasięgiem i ładowaniem 15 minut.

Bardzo dobra wiadomość dla miłośników napędów elektrycznych to nowe Zoe. Samochód będzie zbudowany na nowej platformie modularnej. Dzięki temu Renault będzie mogło zaproponować samochód, którego cena będzie w końcu zbliżona do tej, którą osiągają auta miejskie. Zamiast 130 spodziewamy się więc czegoś w okolicach 80 tysięcy złotych, co powinno znakomicie zwiększyć zainteresowanie tego typu samochodami.

Drugą ważną informacją dla klientów jest zwiększony zasięg. Przy największych akumulatorach będzie to nawet 600 kilometrów. To oznacza nawiązanie równorzędnej walki z zasięgiem klasycznych samochodów z oszczędnymi silnikami i możliwość dłuższych podróży. W Polsce budowana jest aktualnie sieć ładowarek przy trasach szybkiego ruchu – za rok lub za dwa będzie więc można bezpiecznie ruszyć elektrykiem w dłuższą podróż.

A jeśli martwicie się o czas ładowania to i tutaj Renault szykuje niespodziankę. Nowe Zoe 2 będzie można naładować do 80% w 15 minut. System szybkiego ładowania pozwoli więc na spokojne kontynuowanie podróży. Mimo rosnących cen prądu koszty jazdy elektrycznym samochodem są nadal bardzo atrakcyjne. Jeśli rząd zrealizuje swoje zapowiedzi w zakresie wprowadzenia większych zachęt do zakupu aut na prąd, to możemy być świadkami szybkiego rozwoju tego rynku, chociaż nie ma co ukrywać, że milion samochodów elektrycznych jest na razie nierealne – sprzedaż w Polsce pozostaje na śladowym poziomie.

Renault Talisman FL 2019

Przed nami facelifting modelu Talisman. Renault chce podjąć walkę z niezwykle udanym Peugeot 508, musi więc zainwestować w nowe materiały wewnątrz i stylizację zewnętrzną. Talisman został dobrze przyjęty przez klientów, można więc oczekiwać bardzo ciekawej, ulepszonej propozycji. Pod maską nowe napędy – także hybrydowe.

Renault Espace FL 2019

Druga zmiana dotyczyć będzie Espace. Ten niezwykle wygodny samochód rodzinny zyska również nieco zmienione wnętrze, bardzo bogate wyposażenie i napędy.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
9 Wątki komentarzy
18 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
14 Autorzy komentarzy
PiotrPiotrVernimAdamcindar Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
abc123
Gość
abc123

Peugeot 508 konkurencją? Z taką ceną to może konkurować z skupem złomu i tnięciem go na żyletki haha

feelgood
Gość
feelgood

Ciekaw jestem Talismana po FL.

Kris
Gość
Kris

Facelifting nie pomoże, 508 zdeklasuje talismana tak jak 3008 kadjara, mimo że 3008 jest równie wysoko wyceniony. Nawet stare 308 bije w tym roku świeże Megane.

abacab22332123322443
Gość
abacab22332123322443

3008 to segment Kadjara, 5008 to segment Kolejowa. O 508 nie wiadomo czy zdetronizował Talismana ale już po pierwszych rankingach widać że NIE. Z taką cena oraz przekłamany spalaniem i przyspieszeniem 0-100 nie ma szans pobić Talismana. Dodam jeszcze że 508 niczego więcej od Talismana nie oferuje poza wyższa cena ;)

Kris
Gość
Kris

Peugeot 508 wchodzi dopiero do sprzedaży. Jak zostanie przyjety przez rynek zobaczymy w 2 kwartale przyszłego roku.

cindar
Gość
cindar

O ile zgodzę się, że 508 jest lepszy od Talismana to 308 vs Megane 4 nie jest już tak oczywiste.

Slawo
Gość
Slawo

@guest_232472 308 sprzedaje się w Europie gorzej od Megane.

Kris
Gość
Kris
Marcin
Gość
Marcin

Megane 4 sprzedano w europie 220tys.

Slawo
Gość
Slawo

Dane z grudnia: MIV 163277, P308 147737.

Vernim
Gość
Vernim

Buahahaha, z takimi cenami na pewno. Nowy 508 1,6 225 KM w wersji First Edition kosztuje trochę więcej niż Lexus IS 2,0 245 KM w prawie najwyższej wersji wyposażeniowej F Sport, a ta wersja w opcjach ma tylko trzy rodzaje lakieru do wyboru i system nawigacji, a resztę rzeczy też ma w standardzie.

marcin
Gość
marcin

coraz głośniej o tym że w 2019 pojawi się jeszcze Captur 2

Majka
Gość
Majka

Bardzo podoba mi sie obszerna galeria pod artykulem.

Slawo
Gość
Slawo

Co z Megane? Były zapowiedzi o przyśpieszeniu prac i cisza od tej pory :(

Marcin
Gość
Marcin

Talizman ma dramatycznie małą sprzedaż. W stosunku do 2017 sprzedaż spadła o połowę i wynosi na świecie 22 tys. za 11 miesięcy 2018r. Sandero bardzo mocno goni clio w sprzedaży. Duster ma sprzedaż większą od crossuvów reno, a logan większą sprzedaż niż megane. Optymalizacja kosztowa zabija markę. Reno zaczyna się robić Fiatem – producentem tanich nieco tandetnych aut. Jest jeszcze kwestia orzeczeń sądowych – jeśli faktycznie ostatnie wyroki co do skrócenia okresów przejściowych dla rzeczywistych poziomów emisji NOx wejdą to reno będzie miało poważny problem z ofertą silnikową bo zaniedbali rozwój silników. Podobnie jak VAG :-).

Marcin
Gość
Marcin

Mała korekta :-) – drugie 22 tys. sprzedaży talismana to samsung sm6. Czyli razem 44tys. na cały glob.

Adam
Gość
Adam

Jakoś o silniki bym się nie bał. Do tej pory montowane są w nowych modelach Mercedesa np Klasie A. O elektryków też bym się nie bał. Tworzy i Zoe już kilka lat jeżdżą i to na prądzie gdzie faktycznie można zrobić trochę km. U nas tak jakoś na nie to Renault. A we współpracy z Nissanem to jest największy producent pojazdów na świecie.

Adam
Gość
Adam

Twizy i Zoe…. miało być

Marcin
Gość
Marcin

Zoe sprzedano 34tys – czyli 10% tego co clio. Twizzy to dwuosobowy skuter.

Vernim
Gość
Vernim

22 tys.? Skąd wziąłeś tę liczbę. Wg carsalesbase.com w okresie styczeń-październik 2018 na rynkach UE i EFTA sprzedano 16090 sztuk. Uwzględniając fakt, że jedynymi krajami poza UE i EFTA , w których Talisman oferowany jest pod marką Renault to Turcja, Maroko, kraje byłej Jugosławii i Mołdawia to wątpię żeby przez prawie cały rok (tylko kilka dni do końca) wyszedł wynik 22 tys. Gdy porównałem okres I-IX 2018 do analogicznego okresu sprzed roku to wyszedł spadek o 39,56% i nie licząc modeli z długim stażem rynkowym co najmniej niewiele mniejszy spadek sprzedaży od Talismana miał tylko niszowy Subaru Levorg oraz Kia… Czytaj więcej »

Vernim
Gość
Vernim

Spadł poniżej mającego długi staż rynkowy Avensisa oraz poniżej Mazdy 6. Peugeot 508 był najsłabiej sprzedającym się autem zaraz po Subaru i Hyundaiu i40. Co do sprzedaży Dustera to w 2017 r. na rynkach UE i EFTA o ile Kadjarów sprzedano mniej niż Dusterów to Capturów sprzedano więcej. To chyba pozostałe rynki podciągają sprzedaż modeli Dacii no bo jakim cudem Logan ma większą sprzedaż niż Megane jak na rynkach UE i EFTA budżetowe sedany słabo się sprzedają w porównaniu standardowych modeli klasy C. Co do silników to w tym roku poza Francją wycofano 1,5 dCI, a silniki 1,6 dCI zostały… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Dane z raportu reno za 11/2018. Natomiast jest spadek sprzedaży talismana o ok 45% w stosunku do roku 2017. Captura sprzedano 287tys. a dustera 321tys. Dane dotyczą sprzedaży światowej. Megane i kadjar – 85% to sprzedaż europejska, captur to 95% europa. Oferta silnikowa reno jest mała czyli obecnie zhomologowane do normy euro 6d-temp 1,3tce i 1,8 tce. żaden model clio nie ma tej homologacji ( nawet dla diesla); daćka ma homologację tylko dla 1,6sce+lpg w dusterze. ( dane ze strony adac). Clio 5 ani widu ani słychu. Jeśli władze lokalne zaczną wycinać diesla to reno będzie mieć poważny problem z… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Dodatkowo w razie wycofania 0,9tce będzie problem z emisja co2 dla koncernu. Captur i kadjar nie mają jeszcze homologacji. A norma wchodzi we wrześniu 2019. Pytanie co z całkowitą emisją co2 dla koncernu i jakie mają możliwości dostaw silników benzynowych jeśli spadnie sprzedaż diesli. Jakie umowy są podpisane z mercem na dostawy 1,3tce. Dla mnie to przekombinowali z silnikami tak jak VAG tej jesieni gdzie nie było dostaw z powodu braku homologacji dla silników. Możemy wrócić do tematu za 9 miesięcy.

Piotr
Gość
Piotr

Nowe normy CO2 są od stycznia 2019 i pewnie dlatego tce90 będzie zastąpiony przez tce100

Deen
Gość
Deen

Jeszcze FL Koleosa

Marcin
Gość
Marcin

I jeszcze drobna złośliwość :-))). Kilka artykułów wstecz skrytykowano toyotę yaris za cenę. Zoe to ten sam segment a cena jakby wyższa. Yaris kończy się na 82 tys. a zoe będzie startować od 80 tys.?

Piotr
Gość
Piotr

A co ma yaris do zoe ? Pierwszy to starodawna hybryda z zasięgiem 1 km na prądzie a drugie to bev z zasięgiem 300km a w nowej odsłonię do 600.
Porównanie gruszek z jabłkami.