Nowy Peugeot 308, który ma się pojawić już wkrótce, pod względem wyglądu i wyposażenia będzie bazował na rozwiązaniach z modelu 508. Firma podjęła decyzję, że pod maską znajdą się napędy klasyczne i hybrydowe, natomiast wersja w pełni elektryczna stoi pod znakiem zapytania. Dlaczego?
Aktualny model 308 pojawił się na rynku w 2014 i z miejsca zdobył uznanie klientów oraz nagrodę European Car of the Year. Nic więc dziwnego, że oczekiwania wobec nowego kompaktu są bardzo duże. Na rynku pojawiły się też już nowe modele konkurentów, w tym Renault Megane czy Ford Focus. Peugeot intensywnie pracuje nad zbudowaniem wartości swojego najnowszego modelu.
Dzisiaj wiadomo, że dostanie napęd hybrydowy, który będzie pozwalał na przejechanie około 50 kilometrów w trybie czysto elektrycznym. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: nie jest tak drogie jak samochód na prąd, pozwala na zbudowanie samochodu z napędem 4×4 oraz umożliwia stosunkowo łatwe tworzenie wariantów wyczynowych. Jednocześnie Peugeot może później dość łatwo dodać wariant elektryczny, o ile rynek będzie tego oczekiwał. Na razie dla tego ostatniego wariantu zielonego światła w koncernie nie ma.
We wnętrzu nowego 308 mają znaleźć się rozwiązania znane z modelu 508 oraz 208. W szczególności niesamowity i-cockpit 3D, wysokiej jakości materiały i nowe wyposażenie. Peugeot pracuje m.in. nad nowym oprogramowaniem zarządzającym samochodem za pomocą smartfona i wydaje się, że będzie liderem w koncernie jeśli chodzi o wprowadzanie takich rozwiązań. Jest to o tyle ciekawe, że wcześniej zapowiadano, iż takim liderem technologicznym stanie się marka DS.
Dopiero po premierze nowego 308 doczekamy się nowych kompaktów od Citroena (nowy Citroen C4) i Opla (nowa Astra).
https://www.youtube.com/watch?v=jwSFhtBspmk
źródło: Carscoops
Najnowsze komentarze