Dacia ma coraz lepsze wyniki. Sprzedaż marki w ciągu ostatnich ośmiu lat podwoiła się i w 2019 osiągnęła łącznie 736 570 pojazdów, o 5% więcej niż w poprzednim roku. Produkcja i sprzedaż szybko rosną a próg 1 miliona aut powinien być przekroczony już niedługo. Rosną bowiem moce produkcyjne w zakładach w Mioveni, Tangerze i Casablance.
Hitem pozostaje nowa Dacia Duster. Od momentu premiery nowego modelu ustawiają się po nią kolejki. Duster zastąpił w Polsce takie samochody jak Toyota Yaris czy Skoda Octavia. Ten przystępny cenowo SUV dobrze wygląda, ma komfortowe zawieszenie i bezkonkurencyjny stosunek ceny do możliwości.
Zobacz testy Dacii Duster.
Jeśli chodzi o wielkość produkcji, to próg 350 000 sztuk został przekroczony w 2012 r., 400 000 – w 2013 r., 500 000 w 2014 r a z kolei 600 000 – w 2017 r. Wartość sprzedaży marki wyniosła około 9 miliardów euro. Średnia cena sprzedanego samochodu to 12 000 euro z VAT. Dacia osiąga też wyższe marże, niż konkurencyjni producenci.
Rumuńska fabryka w ubiegłym roku wyprodukowała prawie 350 000 sztuk. Spora część z tych aut idzie na eksport. W tym roku fabryka znacznie zwiększy swoją wydajność, do poziomu ponad 400.000 sztuk.
Zobacz wiadomości i aktualności ze świata Dacii
W Europie, biorąc pod uwagę kraje UE i EFTA (Islandię, Norwegię, Liechtenstein oraz Szwajcarię), Dacia sprzedała 581 543 samochody i zajmuje 13 miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się marek. Najwięcej Dacii kupuje się we Francji. Z kolei w Polsce Dacia pozostaje numerem jeden w segmencie SUV i najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych.
źródło: AFP
Najnowsze komentarze