Największą spośród trzech francuskich marek sprzedaż w pierwszym miesiącu nowego roku zanotował Peugeot. Nabywców znalazło 1.563 samochody z lwem na masce. To o 306 więcej, niż w grudniu ubiegłego roku (wzrost miesiąc do miesiąca o 24,34%) i o 525 więcej, niż w styczniu 2006 roku (wzrost o 50,58%). Peugeot dzięki takiemu poziomowi sprzedaży uplasował się na szóstym miejscu wśród najpopularniejszym marek w Polsce.
Tuż za Peugeotem znalazł się w Rankingu Renault. W ciągu pierwszego miesiąca koncern sprzedał w Polsce 1.466 samochodów, co stanowiło wzrost w stosunku do grudnia’2006 o 22,58% (w ostatnim miesiącu ub.r. do klientów trafiło 1.196 aut). Z kolei w odniesieniu do stycznia’2006 wzrost wyniósł 12,42%, co daje 162 samochody.
Ósme miejsce w zestawieniu przypadło Citroënowi. W styczniu na samochody z szewronami zdecydowało się 1.257 aut, co stanowi wzrost o 125 pojazdów (11,04%). W odniesieniu do stycznia’2006 wzrost jest poważniejszy – o 276 samochodów, co stanowi 28,13%.
Domniemywać należy, że sprzedaż wszystkich marek – nie tylko francuskich – opiera się w styczniu o auta z poprzedniego rocznika. Większość producentów z czołowej dwudziestki odnotowała wzrost sprzedaży, ale były też spadki – mniej samochodów, niż w grudniu, sprzedały w tym roku m.in. Škoda, Opel, czy Volkswagen. Recesję w stosunku do stycznia’2006 odnotowały tylko Opel i Mercedes.
Miejmy nadzieję, że zwiększony popyt na samochody francuskie utrzyma się przez cały rok. Może Polacy wreszcie zauważą liczne zalety tych samochodów. Oczy przysłaniają im jednak liczne media, które twierdzą, że… Sami zresztą wiecie, jakie bzdury potrafią głosić ;-)
KG
Najnowsze komentarze