Przypomnijmy, że Renault podpisało w 2004 roku kontrakt ze znaną z produkcji innych marek francuskich firmą Dongfeng Motor Group. W planach była produkcja 300 tysięcy sztuk modelu Megane i Logan. Do dnia dzisiejszego nie wyprodukowano ani jednego samochodu. Zwiększona produkcja innych marek to zwiększona sprzedaż (o 15% rocznie) ale i zwiększona konkurencja. Obecnie ze względu na podaż blisko 8 milionów pojazdów osobowych rocznie, średni zysk producentów w Chinach spadł aż o 5 procent w stosunku do lat ubiegłych.
Renault odnosi największe sukcesy w Europie, Indiach, Iranie i Ameryce Południowej. Celem firmy jest wzrost produkcji i sprzedaży niskobudżetowego modelu Logan, który odniósł ogromny sukces w Europie Zachodniej i Wschodniej. W lutym Renault podpisało porozumienie z fabryką Mahindra & Mahindra w Indiach na produkcję 50 tysięcy Loganów rocznie, poczynając od roku 2007. Obecnie budowana jest fabryka w Iranie – będzie mogła wytwarzać 300 tysięcy Loganów w ciągu roku.
Najnowsze komentarze