Koncern Renault odniósł ogromny sukces ze swoim elektrycznym Zoe. Strategia, którą obrano wiele lat temu, przynosi dzisiaj duże korzyści firmie a sprzedaż bije rekordy. Między innymi w formie certyfikatów emisji CO2. Dzięki dużej popularności Zoe, Renault może sprzedawać certyfikaty i jednocześnie realizować cele emisyjne. To oznacza dodatkowy zysk.
Do niedawna prawie monopolistą w dziedzinie certyfikatów emisyjnych była Tesla, która znacząco poprawiała swoje wyniki sprzedając owe certyfikaty na rynku. W 2018 zarobiła ponad 400 mln dolarów, w 2019 było to blisko 700 mln. Pojawienie się Renault oznacza, że producent ten jest pewien spełnienia własnych celów emisyjnych, nałożonych przez Komisję Europejską, a nadwyżkę zamierza spieniężyć, co wpłynie na poprawę jego sytuacji finansowej.
Sprzedaż Renault ZOE w Europie | ||
Miesiąc / Rok | 2019 | 2020 |
styczeń | 3.662 | 9.591 |
luty | 3.054 | 6.457 |
marzec | 4.437 | 4.390 |
kwiecień | 4.117 | 2.202 |
maj | 3.670 | 3.689 |
czerwiec | 4.796 | 10.334 |
lipiec | 3.797 | 9.468 |
sierpień | 2.503 | 6.224 |
Najnowsze komentarze