Dorożka samochodowa stała się dzisiaj, na wzór zagranicy, najpopularniejszym środkiem lokomocji miejskiej. Wraz ze stałym rozwojem i ciągłym wzrostem tej komunikacji zmieniają się również wymagania publiczności. Ludzie nietylko coraz częściej posługują się taksówką, jako najdogodniejszym środkiem komunikacyjnym, lecz wymagają już luksusowego samochodu, zapewniającego absolutny komfort i wygodę.
Jakżeż często zaobserwować można obecnie scenę, że publiczność nie wsiada do pierwszej, stojącej na po-stoju dorożki samochodowej, lecz wybiera taksówkę, mogącą dać większy komfort i pełną gwarancję bezpieczeństwa, Przychodzimy do konkretnego wniosku, że każdy, kto nie posiada wozu luksusowego, w pierwszorzędnym stanie, o komfortowym wyglądzie zewnętrznym, wozu, zapewniającego wygodną, cichą i bezszumną jazdę — nie może mieć powadzenia, nie może konkurować — musi zginąć!
Wśród licznych taksówek, krążących po Warszawie, wyróżniają się swym pięknym wyglądem taksówki Citroën, których liczba z dniem każdym znacznie wzrasta. Piękna linia, połysk karoserii mile nęcą wzrok, a jeśli ktoś raz tylko odbył przejażdżkę jedną z nich zawsze będzie dawał im pierwszeńsłwo. Nic w tem przecież nie ma dziwnego — nadzwyczaj obszerna i wygodna karoseria, mogąca z łatwością pomieścić 7 osób, zaopatrzona jest w urządzenia, będące ostatnim wyrazem komfortu. Należy zaznaczyć, że wszyscy pasażerowie siedzą w kie-runku jazdy. Mocny, elastyczny silinik pracuje całkiem bezszumnie, zaś hamulec servo pneumatyczny na 4 koła i hamulec ręczny, działający na transmisji zapewniają zupełne bezpieczeństwo.
Niezwykle niskie zużycie paliwa obniża do minimum koszta eksploatacji, zaś bardzo mocna konstrukcja tego samochodu nadaje mu dużą trwałość. Dzięki temu taksówka Citroen daje duże dochody, a jeśli uwzględnimy jeszcze jej b. niską cenę, która została osiągnięta dzięki częściowej produkcji w kraju (fabryka znajdue się w Warszawie), wynoszącą zaledwie 14.900 zł., oraz nadzwyczaj dogodne warunki spłat, to należy bezstronnie stwierdzić, że kupno taksówki Citroen jest pierwszorzędnym interesem, mogącym zapewnić byt i niezależność pracownikowi.
Artykuł ukazał się w piśmie Automobilista Zawodowy R.P. 1930, nr 9.
Zdjęcie pochodzi z filmu „Szpieg w masce” 1933.
Originally posted 2020-12-23 07:36:40.
Najnowsze komentarze