Właściciele modelu Opel Vivaro są wzywani do autoryzowanych serwisów marki. Pojazdy mogą emitować zbyt wysokie wartości tlenków azotu. Kampanią naprawczą objęto 136 egzemplarzy Vivaro.
Przedsiębiorca Opel Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach Opel Vivaro B RM 2016, 2017, 2018, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, w procesie produkcyjnym użyto niewłaściwego pliku kalibracji modułu RCM do obliczeń emisji tlenków NOx, co może skutkować przekroczeniem wartości granicznych emisji NOx wynikających z normy NEDC Euro6.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 136 samochodów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele Vivaro, których dotyczy kampania, zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu uzupełnienia płynu w zbiorniku AdBlue i zaprogramowania modułu sterującego reduktora K115.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Opel Poland Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel.: 22 583 00 92).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie do akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (tj. Dz.U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny, powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku – zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów – zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: UOKiK
Najnowsze komentarze