Minęły trzy lata od oficjalnego uruchomienia marki DS Automobiles, która wywodzi się od eleganckiej linii pojazdów Citroena. Rok 2020 choć trudny, przyniósł producentowi bardzo dobry wynik na rynku francuskim. DS 7 Crossback i DS 3 Crossback znalazły się w czołówce sprzedaży aut premium.
W minionym roku marka DS Automobiles była czwartą najchętniej wybieraną marką premium we Francji. Z punktów sprzedaży DS wykupiono 22.182 samochody. Producent zakończył rok 2020 ze spadkiem na poziomie 17,4%, ale warto wziąć pod uwagę, że załamanie rynku premium sięgnęło 25,4%. W rankingu sprzedaży pojazdów luksusowych na miejscu drugim i trzecim uplasowały się modele DS 7 Crossback (11.847 sztuk) oraz DS 3 Crossback (10.334 sztuki). Większym zainteresowaniem w segmencie cieszył się jedynie Mercedes Klasy A.
Francuscy klienci bardzo chętnie wybierali pojazdy elektryczne i hybrydowe. Jeden na trzy zarejestrowane DS-y to wariant E-Tense (7245 sztuk). Idąc tym tropem, DS 7 Crossback był najczęściej rejestrowaną ładowalną hybrydą premium (4535 sztuk) a DS 3 Crossback drugim najpopularniejszym modelem na prąd (2710 sztuk).
Marka DS Automobiles osiągnęła 9,7% udział w rynku premium. Rezultat jest wyższy o 0,9 punktu w porównaniu do roku 2019 i jest częścią stałego wzrostu. W 2017 roku udział producenta w rynku wyniósł 7,6%, w 2018 – 8,5% a w 2019 – 8,8%.
W 2021 roku DS Automobiles zamierza umocnić swoją pozycję i jeszcze bardziej zaistnieć na rynku. Do oferty dołączą dwa nowe modele. Flagowy DS 9 pojawi się we francuskich salonach sprzedaży w czerwcu tego roku. Pierwsi klienci otrzymają zamówione egzemplarze jesienią. Na początku roku 2021 zadebiutuje również kompaktowy model DS 4.
Najnowsze komentarze