Nowy Citroën C4 trafił już na większość rynków europejskich. W Polsce powinien pojawić się lada moment, a już od kilku tygodni można go zamawiać przez polską stronę Citroëna. Auto dostaje również bardzo pozytywne recenzje ze strony dziennikarzy, którzy już go zdążyli przetestować. Okazuje się, że zachwyceni nim są m.in. niemieccy dziennikarze magazynu „Auto Bild”.
Nowy Citroën C4 to sporych rozmiarów kompaktowy crossover, a więc reprezentant coraz modniejszego segmentu. Auto ma 4,36 m długości, 1,83 m szerokości 1,54 m wysokości a rozstaw osi to 2670 mm. „Czy to wciąż Golf czy może T-Roc?” – pytają na niemiecką modłę dziennikarze Auto Bilda. I podkreślają, że komfort był i jest dla Francuzów był bardzo ważny, dlatego Citroën C4 to samochód wyjątkowo wygodny zarówno z przodu jak i z tyłu, nawet podczas długich podróży. To samo dotyczy zawieszenia Advanced Comfort, które działa po prostu dobrze. W zakresie napędów mamy do dyspozycji silniki benzynowe, diesle i – ku zaskoczeniu konkurencji – 100% napęd elektryczny.
Wnętrze – bezbłędne! Niemcy piszą, że Citroën C4 jest dobrze wykonany pod względem materiałów, wykonania i ergonomii. „W porównaniu z C4 Cactusem, Francuzi umiejętnie zaprojektowali kabinę. Perfekcyjne połączenie jakości wykonania i użytych materiałów, jest też bezbłędna ergonomia dzięki klasycznemu sterowaniu klimatyzacji i głośności pokrętłami oraz dotykowemu wyświetlaczowi” – mogą przeczytać czytelnicy niemieckiej gazety znanej raczej z krytycznego stosunku do francuskiej motoryzacji.
Do dyspozycji kierowcy jest łącznie 20 asystentów, w tym adaptacyjny tempomat, aktywne utrzymywanie pasa ruchu, asystent martwego pola oraz rozpoznawanie znaków drogowych.
Bardzo ciekawa jest konkluzja testu Auto Bilda: „Citroën stworzył niezależny, ale przede wszystkim udany samochód kompaktowy. Przemyślana koncepcja nadwozia, silniki wysokoprężne, benzynowe i elektryczne od samego początku – dobrze!„.
Niemiecka redakcja testowała Citroëna C4 Puretech 130 EAT8 Shine:
- Silnik 1.2 PureTech 130 KM
- Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm przy 1750 / min
- Ośmiobiegowa skrzynia EAT8
- Długość / szerokość / wysokość: 4360/1834/1525 mm
- Rozstaw osi 2670 mm
- Bagażnik: 380-1250 l
- Przyspieszenie 0-100 km / h: 10,2 s
- Vmax: 210 km / h
Kompaktowy crossover Citroëna imponuje – podsumowują swój test.
W Polsce cena nowego Citroëna C4 zaczyna się od 73.300 zł. Wersja 100% elektryczna C4 to wydatek 125.500 zł.
źródło: Auto Bild
Najnowsze komentarze