Czy marki Citroën, Peugeot, Fiat, Opel i Jeep będą oferowany we wspólnych salonach Stellantis? Koncern analizuje taką możliwość m.in. w Ameryce Południowej, ale nie wyklucza wprowadzenia go także na inne rynki.
Informacji o możliwości łączenia salonów pojawiła się w oficjalnym wystąpienia Antonio Filosa, szefa Stellantis na Amerykę Południową. Projekt realizowany będzie na razie w Brazylii, jednak jego wyniki będą miały znacznie także dla innych rynków, chociaż niekoniecznie europejskich. Stellantis w swojej strategii zakłada uwzględnienie DNA marki a połączone salony miałyby się pojawiać tylko tam, gdzie wolumeny sprzedaży są niskie. Celem tworzenia wspólnych salonów jest m.in. ograniczenie kosztów oraz ułatwienie zarządzania siecią sprzedaży.
W Polsce na razie nie ma mowy o wspólnych salonach, chociaż takie pogłoski pojawiły się wśród dealerów. Stellantis prowadzi obecnie reorganizację swojej sieci sprzedaży, dealerzy którzy nie realizowali celów i byli postrzegani jako słabsi na danym rynku, otrzymali wypowiedzenia. Niekiedy, jak w przypadku dealera Peugeot w Gdańsku, wypowiedzenie otrzymały też firmy realizujące cele i dobrze radzące sobie na danym rynku, co wywołało w całej sieci wiele pytań o strategię Stellantis. Roberto Matteuci, szef koncernu w naszym kraju, chce uporządkować sieć przed jej dalszymi przekształceniami w związku z połączeniem z Fiatem. Stellantis intensywnie szuka też nowych dealerów dla wszystkich marek.
To nie koniec zmian. Nasze źródła w Paryżu mówią o przygotowywanej kolejnej dużej reorganizacji struktur w Europie, co ma mieć związek z niezadowalającymi wynikami sprzedaży na niektórych rynkach. Wśród nich wymieniana jest Polska.
źródło: Perfil.com / Quatro Rodas / własne
Najnowsze komentarze