„Motor” nr 39 (2988) z 27.IX.2010
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich markach francuskich piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakim modelom poświęcono choćby odrobinę miejsca: C4, DS4, Lacoste, Xsara Picasso, 207, 3008, 308, 407, 508, 607, EX1, Clio, DeZir, Laguna, Latitude
Oczywiście paryski salon zaczyna się jutro, ale najpierw będą to dni dla dziennikarzy, a dopiero później 2,5 tygodnia dla wszystkich miłośników motoryzacji, którzy zdecydują się pojawić we francuskiej stolicy. I właśnie o rozpoczynającej się za chwil kilka wystawie pisze w swoim „wstępniaku” Redaktor Burmajster, a wspomina tam również o Peugeocie 508.
Na stronie 6. pojawiła się krótka notatka o tym, że twarz Renault w Polsce, aktor Rafał Królikowski, przesiadł się z Megane Coupe do Laguny Coupe, w dodatku w limitowanej wersji Monaco GP.
Temat Peugeota 508 powrócił na stronie 7. w krótkiej notatce informującej o tym, że kabinę tego modelu projektował zespół designerów pod kierunkiem Polaka, Adama Bazydło.
Najważniejsze francuskie nowości paryskich targów można obejrzeć na stronach 10-11. To Citroëny C4, DS4 i Lacoste, Peugeoty EX1, 3008 HYbrid4 i 508 oraz Renault DeZir i Latitude. Przy okazji wspomniano Peugeoty 308, 407 i 607 oraz Renault Clio.
Silniki wysokoprężne są bardzo chętnie wybierane przez klientów, ale czy zawsze ma to sens? Na podstawie pięciu różnych samochodów, w tym Citroëna DS3, „Motor” próbuje podpowiedzieć, co wybrać. Od razu napiszę, że diesle wygrały 3:2, a jednym z przypadków okazał się właśnie Citroën. Cóż – Francuzi słyną z doskonałych silników wysokoprężnych, ale mam wrażenie, że w przypadku DS3 auta wybrano dość niestarannie. Jak w przypadku innych modeli porównano silniki o takiej samej, bądź zbliżonej mocy, tak w przypadku DS3 różnica była duża – diesel oferował 90 KM (1.6 HDi FAP), a silnik benzynowy 120 KM (1.6 VTi). Ma to znaczenie o tyle, że faktycznie ten motor benzynowy nie jest najlepszy w swojej gamie. Poddano go więc dość zasłużonej krytyce. A o wszystkim możecie poczytać na stronie 21.
Grafika przekrojowa przez Peugeota 308 oraz zdjęcie Peugeota 3008 ilustrują „Motosłownik” zamieszczony na stronach 36-37.
W dziale Używane auto sympatyczne, całkiem popularne i bardzo funkcjonalne, czyli Citroën Xsara Picasso. Czy warto kupić „jajko”? Jeśli się nad tym zastanawiacie, to warto zajrzeć na strony 46-49, bo choć pewnie nie wszystko Wam się w tym materiale spodoba, to jednak ogólny wydźwięk artykułu jest całkiem pozytywny. Świadczy o tym choćby cztery gwiazdki oceny końcowej, czyli do ideału zabrakło tylko jednej.
550-litrowy kufer z pewnością docenią rodzice podróżujący z dziećmi. Podobnie zresztą będzie w przypadku wnętrza – przestronnego i funkcjonalnego, w którym trudno się nudzić ;-)
Co ważne – opisano w zasadzie wszystkie wersje silnikowe, jakie oferowano w tym samochodzie, artykuł jest więc kompleksowy. Nie przyczepiono się bezzasadnie w zasadzie do niczego i szczerze mogę omawiany materiał polecić.
Peugeota 207 i Renault Lagunę zaprezentowano w artykule „Atrakcyjne dwulatki”. Jak się okazuje, miejski Peugeot stracił po dwóch latach tylko 28% wartości – najmniej ze wszystkich pokazanych w tej klasie modeli!
I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisał w tym tygodniu „Motor”. Można ten numer kupić.
Krzysiek Gregorczyk
Najnowsze komentarze