Citroën wprowadza na rynek limitowaną edycję modelu C3. Samochód powstał przy współpracy z firmą Saint James, która specjalizuje się w odzieży w stylu żeglarskim.
Nie jest to pierwszy raz, kiedy Citroën i Saint James łączą siły. Wcześniej francuskie firmy współpracowały przy powstaniu limitowanej edycji C3 w Japonii. Europejscy klienci również otrzymają możliwość zamówienia Citroena z dodatkami w klimacie żeglarskim. Od 1 czerwca, w sprzedaży we Francji dostępna jest limitowana do 350 sztuk edycja Saint James modelu C3 po face liftingu. W salonach dealerskich samochód pojawi się we wrześniu.
Nowy Citroën C3 Saint James opiera się na najwyższym wariancie Shine wyposażonym w automatyczną klimatyzację, 7-calowy ekran z nawigacją i wspomaganie parkowania tyłem. Citroën dodał do serii specjalnej również kamerę cofania i elektryczne szyby tylne.
Zmiany w porównaniu do tradycyjnego modelu dotyczą głównie stylistyki i koloru. Model C3 jest jednym z najbardziej barwnych przedstawicieli segmentu B na rynku. Citroën proponuje klientom aż 97 wersji kolorystycznych, ale możliwości personalizacji nigdy za wiele. Wariant Saint James wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem, z dachem w barwie czarnej lub białej. Dodatki obejmują również pakiet Color White. Charakterystycznym elementem modelu jest naklejka na dachu, która łączy barwę białą, czerwoną i niebieską. Oznaczenia limitowanej wersji znajdziemy w tylnej części pojazdu oraz pod każdym z lusterek bocznych.
Dodatki Saint James w ciekawy sposób zmieniły wnętrze pojazdu. Tapicerka jest szara z niebieskim pasem z szewronami oraz czerwonymi szwami. Na uchwycie drzwi po stronie kierowcy dodano klimatyczny pasek. Całość dopełniają specjalne maty podłogowe.
Pod maską limitowanej edycji kryje się silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 KM. Cena Citroena C3 Saint James na rynku francuskim wynosi 21.600 euro w wersji z 6-biegową manualną skrzynią biegów i 23.000 euro z automatem EAT6.
Najnowsze komentarze