Jest taki kraj na świecie, w którym w ciągu ostatnich pięciu lat Citroën zwiększył liczbę swoich samochodów 15-krotnie. W 2016 roku sprzedano tu zaledwie 110 aut, podczas gdy w 2021 było to 1.684 szt. Większość z nich to Citroën C4 Cactus. Witajcie w Kolumbii.
Kraj ten, leżący w Ameryce Południowej, nie jest w Polsce zbyt dobrze znany. A jednak to właśnie tutaj, w 2017 roku, stery marki Citroën objął nowy importer, który zastąpił francuskie przedstawicielstwo. Na efekty nie trzeba było długo czekać. W ciągu pięciu lat swojej działalności udział wzrósł aż 15-krotnie. Obecnie udział szewronów wynosi 0,74% w całym rynku i ma szansę znacznie wzrosnąć.
Zobacz: Skonfiguruj nowego Citroëna C5 X
Importerem w Kolumbii jest firma Derco. Jej przedstawiciele podkreślają, że sukces nie byłby możliwy gdyby nie zaangażowanie i odpowiednia polityka handlowa oraz wybranie dla tutejszego rynku takich rodzajów aut, które są tu najlepiej przyjmowane. Bestsellerem w Kolumbii jest Citroën C4 Cactus. Stanowi on aż 70% sprzedaży marki. Z kolei Citroën C-Elysee jest popularnym wyborem wśród kierowców taksówek w Bogocie i Cali.
W ofercie znajdują się m.in.
- Citroën C5 Aircross
- Citroën C-Elysee
- Citroën C3 Aircross
- Citroën C4 Cactus
Derco posiada 28 punktów sprzedaży i serwisów w 17 miastach na terenie Kolumbii. Duży nacisk kładzie na zadowolenie klientów, z których aż 96,5% rekomenduje powrót do salonu.
Zobacz: Test: Citroën C4 Cactus oczami dziennikarzy Francuskie.pl
Derco liczy na zwiększenie sprzedaży dzięki wprowadzeniu na rynek nowego Citroëna C3, który został zaprojektowanie specjalnie na rynki Ameryki Łacińskiej. Jego debiut przewidziany na kwiecień przyszłego roku. Pojawią się też prawdopodobnie modele Ami i nowy C4.
W 2022 r. Citroën planuje sprzedać w Kolumbii blisko 3000 nowych samochodów.
źródło: El Carro Colombiano
Najnowsze komentarze