Citroën nie ociągał się z podniesieniem cen nowego C5 X-a a podwyżka nie należy do skromnych. Po dwóch miesiącach obecności na rynku flagowy model jest aż o 3400 zł droższy niż w momencie premiery w styczniu 2022 roku. Ile aktualnie kosztuje nowy Citroën C5 X?
Samochody drożeją i ostatnio trudno za tymi podwyżkami nadążyć. Niedawno wspominaliśmy o nowych cenach w salonach Dacii, ale swoją ofertę zaktualizował również Citroën. Możemy zapomnieć m.in. o poprzednim cenniku następcy C5, który widzieliśmy na stronie marki jeszcze na początku marca. Nowy Citroën C5 X kosztuje w polskich salonach dealerskich już 139.300 zł, czyli o 3400 zł więcej niż w momencie debiutu na polskim rynku.
Zobacz także: Używany Citroën BX; codzienna eksploatacja. Czy ten samochód nadaje się na daily car? Opinie, porady, awarie, technika
Cena bazowa dotyczy wersji Feel napędzanej silnikiem benzynowym 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Za 180-konną wersję zapłacimy ponad 30 tys. zł więcej a hybrydowy C5 X o mocy 225 KM to wydatek 195.800 zł. Na szczycie cennika znalazł się wariant Shine Pack z wtyczką, za który zapłacimy ponad 215 tys. zł.
Citroën C5 X – cennik od marca 2022:
FEEL |
FEEL PACK |
SHINE |
SHINE PACK |
|
1.2 PureTech 130 EAT8 |
139 300 zł |
151 300 zł |
161 300 zł |
– |
1.6 PureTech 180 EAT8 |
– |
– |
172 300 zł |
181 800 zł |
PHEV 225 ë-EAT8 |
– |
195 800 z |
202 400 zł |
215 300 zł |
Nowy Citroën C5 X nie jest jedynym modelem z szewronami na grillu, za który od marca zapłacimy więcej. Podwyżka dotknęła także C4. Cena kompaktu startuje od 83.800 zł dla wersji napędzanej 100-konnym silnikiem benzynowym 1.2 i jest o ponad 10 tys. zł wyższa niż w momencie debiutu modelu w roku 2020. Wersja elektryczna to wydatek 144 400 zł. Nowy Citroën C5 Aircross, który wkrótce zostanie zastąpiony wersją po face liftingu również zwiększył swój pułap cenowy. Za francuskiego konkurenta Hyundaia Tucsona zapłacimy minimum 110.050 zł.
Najnowsze komentarze