Peugeoty 208 i 2008 są teraz wyposażone w nowy selektor automatycznej skrzyni biegów, który jest elegancki, bardziej ergonomiczny i łatwiejszy w użyciu. Zniknęła wystająca dźwignia: nowe sterowanie składa się z eleganckiego przełącznika idealnie zintegrowanego z konsolą środkową.
Ta ewolucja sterowania skrzynią biegów dotyczy nie tylko silników spalinowych z automatyczną skrzynią biegów EAT8, ale także e-208 i e-2008 z silnikami w 100% elektrycznymi.
Dzięki nowoczesnemu designowi nowy sterownik skrzyni biegów zwalnia miejsce w konsoli środkowej. Całość jest doskonale dopasowana do środowiska Peugeot i-Cockpit® 3D modeli 208 i 2008 i tworzy subtelne połączenie technologii i ergonomii.
Połączenie satynowego chromu, „fortepianowej” czerni i karbonowego podpórki pod nadgarstki emanuje jakością. Wykończenie należy do najlepszych standardów na rynku.
We wszystkich silnikach, zarówno elektrycznych, jak i spalinowych z automatyczną skrzynią biegów, to nowe sterowanie umożliwia wybór różnych trybów:
– Reverse (R), służy do włączania biegu wstecznego,
– Neutralny (N), ustawia pojazd w pozycji neutralnej (bez przekazywania napędu),
– Drive (D), tryb jazdy do przodu, automatycznie wybiera jedno z ośmiu przełożeń w zależności od stylu jazdy, profilu drogi i obciążenia pojazdu.
Powyższe funkcje są uzupełniane przez dwa przyciski:
– Park (P), aby ustawić skrzynię biegów w pozycji parkowania,
– w przypadku silników spalinowych naciśnięcie przycisku Manual (M) pozwala ręcznie wybrać włączony bieg za pomocą manetek znajdujących się za kierownicą; w przypadku silników elektrycznych przycisk hamulca (B) aktywuje hamowanie rekuperacyjne.
Niezależnie od wybranej funkcji (R, N, D, P, M lub B), każdy wybór jest sygnalizowany zapaleniem się kontrolki, co sygnalizuje jego aktywację. Kierowca może również znaleźć informację o włączonym trybie na zestawie wskaźników.
W e-208 i e-2008, dwóch całkowicie elektrycznych modelach, przycisk M (ręczny) został zastąpiony przyciskiem B (hamulec), który zwiększa odzyskiwanie energii podczas zwalniania:
– jeśli tryb B nie jest włączony, hamowanie jest umiarkowane, gdy stopa opuszcza pedał przyspieszenia; wrażenie zwalniania jest zbliżone do silnika spalinowego z automatyczną skrzynią biegów;
– opóźnienie jest wyraźnie zwiększone, gdy włączony jest tryb „B”, hamowanie jest uwydatniane po zwolnieniu pedału przyspieszenia, odzysk energii jest również większy
Tryb hamowania (B) pozostaje aktywny nawet aż do wyłączenia silnika. Nie ma już potrzeby ponownego włączania go podczas ponownego uruchamiania: pozostaje aktywny i zachowuje w pamięci swoje ustawienia.
Wszystkie wersje 208 i 2008 wyposażone w to nowe sterowanie są wyposażone także w elektryczny hamulec postojowy, który łączy oszczędność miejsca z komfortem i spokojem podczas codziennego użytkowania.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze