W związki z rosnącymi cenami samochodów wybrałem się w podróż w czasie i zajrzałem do salonu Peugeot z roku 2017. A tam czekał na mnie pachnący nowością Peugeot 308 z oszczędnym niezawodnym silnikiem 2.0 HDi, manualną sześciobiegową skrzynią biegów w najwyższej wersji wyposażenia Allure za kwotę 103.400 zł. Dzisiaj tyle kosztuje 308 w podstawie. Nie wierzycie? To poczytajcie…
W powrót do przeszłości wybrałem się z Peugeot bo właśnie ta marka podniosła dzisiaj ceny. Zapowiadaliśmy tą podwyżkę w piątek, chociaż nikt chyba się nie spodziewał, że będzie aż tak duża. Ceny wzrosły od trzech do dwunastu tysięcy złotych. Nie wiadomo w sumie z jakiego powodu, bo kurs euro stoi raczej w miejscu a inflacja, chociaż wzrosła, nie powinna mieć jeszcze wpływu na to, co płacimy w salonach.
Zobacz: Nowy cennik Peugeot, obowiązuje od 6 czerwca 2022 r.
Skoro jednak już jesteśmy w roku 2017, to przyjrzyjmy się uważnie cennikowi, wystawionemu w salonie. Oto Peugeot 308 1.2 Golas Edition (nazwa własna, redakcyjna). Nie ma nic, w języku lwa nazywa się Access. Pod maską silnik 1.2 82 KM, skrzynia 5-biegowa, cena też na cyfrę pięć. Tak, samochód kosztował 59.900 zł i nie miał nawet systemu Stop & Start. Kombi było znacznie droższe, bo w podstawie dysponowało już 110-konną benzyną, ale cena i tak zachęcała – 71.500 zł. Zestawmy to teraz w tabelce z ofertą z dnia dzisiejszego, czyli 6 czerwca 2022 roku.
Porównanie cen: Peugeot 308 w wersji podstawowej 2017 vs 2022:
marka i model |
Peugeot 308 II Access |
Peugeot 308 III Active Pack |
cennik z roku |
2017 |
2022 |
cena wersji podstawowej |
59.900 zł |
100.300 zł |
Różnica w cenie jest prawie dwukrotna. Peugeot sprzedaje swój model 308 w wersji Active Pack ze znacznie bogatszym wyposażeniem niż 308 z roku 2017, mocniejszy jest też silnik (110 KM dzisiaj vs 82 KM pięć lat temu), ale mimo wszystko różnica szokuje.
Porównajmy teraz różnice w cenie najdroższej cennikowo wersji Allure do GT z PHEV.
Porównanie cen: Peugeot 308 w wersji najdroższej 2017 vs 2022:
marka i model |
Peugeot 308 II Allure 2.0 HDi |
Peugeot 308 III GT 225 PHEV |
cennik z roku |
2017 |
2022 |
cena wersji najdroższej |
103.400 zł |
178.600 zł |
Do porównania wybrałem 2.0 HDi Allure (najdroższa pozycja z cennika 2017) i Peugeot 308 III GT z napędem 225 PHEV. Tu procentowo różnica jest mniejsza, ale w złotówkach ogromna, bo aż siedemdziesiąt pięć tysięcy!
Zobacz: Nowe samochody Peugeot.
Byłbym niesprawiedliwy gdybym nie dodał, że dzisiaj w Peugeot 308 wiele rzeczy jest w standardzie, a w salonie w roku 2017 nawet do wersji Allure kazali mi dopłacać. I tak na przykład za kamerę cofania i Park Assist 3.500 zł, podgrzewane fotele 700 zł, nawigacja 3.000 zł a za system Hi-Fi Denon 2.000 zł. Za felgi 18″ też chcieli kasę, 2.200 zł.
Był też bardzo ciekawy pakiet Sport za 2.000 zł:
– wzmocnienie sportowego brzmienia silnika
– zwiększenie reaktywności pedału przyspieszenia
– zwiększenie reaktywności wspomagania kierownicy
– zmiana podświetlenia tablicy zegarów (z białego na czerwony)
– rozszerzenie funkcjonalności komputera pokładowego o wyświetlanie dynamicznych parametrów jazdy (moc chwilowa, ciśnienie doładowania, moment obrotowy, przeciążenia wzdłużne i boczne)
Za 9.700 zł można było mieć Pakiet Skórzany – ale nawet po dodaniu tych wszystkich opcji cena nie chciała nawet chwilkę przebywać w okolicach 170 tysięcy zł. Wnioski pozostawiam naszym Czytelnikom.
Cennik Peugeot rok 2017:
Pobierz cennik Peugeot 308 rok 2017
Najnowsze komentarze