Renault otworzyło w fabryce w Tangerze linię produkującą dostawcze modele Express. Dziennie powstaje tutaj 400 nowych samochodów, które trafią między innymi do Europy.
Przygotowania do uruchomienia produkcji Renault Express trwały blisko dwa lata. Jednym z większych wyzwań okazała się automatyzacja produkcji nadwozi z użyciem robotów. Realizacji projektu miała bowiem miejsce w czasie pandemii COVID-19, która doprowadziła do opóźnień w produkcji i dostawie wyposażenia dla fabryki, utrudniała również wdrożenie całego systemu produkcji. Problemy udało się jednak przezwyciężyć i linia produkcyjna Renault Express ruszyła.
Jest to praktyczny samochód dostawczy, którego użytkowa pojemność wynosi 3,3 m3. Długość przestrzeni ładunkowej to 1,9m a po złożeniu siedzeniu pasażera i odchyleniu przegrody kabiny do samochodu można zmieścić nawet 3,7 m3 ładunku. Długość całkowita Renault Express wynosi 4393 mm a wysokość to 1811 mm.
Renault Express można zamówić z silnikami diesla dCi o mocy 75 KM, 95 KM lub benzynową jednostką TCE o mocy 100 KM. Cena auta zaczyna się od 61.500 zł.
Samochód oferuje bardzo duże możliwości personalizacji i kilkadziesiąt opcji. Przesuwane drzwi z boku mogą być wyposażone w szybę (+500 zł) a tylne drzwi we wzmocniony zamek (+1500 zł), chroniący przewożoną zawartość. Składany fotel pasażera wymaga dopłaty 2800 zł. Są też dostępne drewniane okładziny części ładunkowej czy kilka systemów audio oraz nawigacji.
Linia Renault Express będzie rozwijana o kolejne odmiany.
Samochód można skonfigurować na stronie Renault.
Najnowsze komentarze