Dacia Duster z silnikiem 1.0 i fabryczną instalacją gazową to jeden z najchętniej kupowanych modeli tego SUVa w Polsce. Czy poradzi sobie z przyczepą kempingową Niewiadów? Jak będzie wyglądać jazda?
Przyczepa Niewiadów to jedno z najpopularniejszych rozwiązań dla taniego kempingowania w naszym kraju. Produkowana od bardzo wielu lat w wielu odmianach i kolejnych generacjach jest ceniona za dobry stosunek ceny do oferowanych możliwości. Zaspokaja podstawowe potrzeby miłośników takiego stylu życia i dla dwóch osób jest całkiem wygodnym rozwiązaniem. Do jej prowadzenia wystarczy zwykłe prawo jazdy.
Jak poradziła sobie z taką przyczepą Dacia? Oddajmy głos naszemu Czytelnikowi, panu Łukaszowi, który postanowił się podzielić swoimi wrażeniami z przejazdu kilka dni temu. Na pokładzie miał czterech pasażerów i komplet bagażu.
„Trasa, na której wiozłem przyczepę, wyniosła 450 kilometrów. Dacia Duster bez problemu dała radę, przy prędkości 70 km/h silnik miał 2600-2800 obrotów, jechałem na czwórce” – opisuje swoją podróż. Warto zauważyć, że ten silnik osiąga 170 Nm przy 2000 obrotów i utrzymuje tą wartość do 3500 obr., jest to najbardziej użyteczny zakres.
Podczas podjazdów pod górę trzeba było redukować biegi: „Przy bardziej stromych podjazdach musiałem redukować bieg na trójkę, prędkość udawało się zachować w każdych warunkach.” – opowiada pan Łukasz. „Spalanie LPG wyniosło niecałe 13 litrów na 100 kilometrów, co uważam za znakomity wynik. Przy mojej dość dynamicznej jeździe normalnie auto pali około 10.” – podsumowuje pan Łukasz.
W przyszłym roku Duster z przyczepą pojedzie na dłuższą wyprawę a na razie Niewiadów trafia na parking przy domu i czeka na kolejny sezon.
Chcesz podzielić się wrażeniami z eksploatacji swojego auta? Wyślij opis i zdjęcia na [email protected]
Najnowsze komentarze