Fabryka Grupy Renault w Valladolid wyprodukowała łącznie osiem milionów pojazdów od momentu jej inauguracji w 1972 roku! To oznacza, że średnio dziennie wyjeżdżało z niej ponad 400 aut.
Renault utworzyło w 1951 roku hiszpańską spółkę FASA (Fabricacion de Automoviles SA), która zbudowała w Valladolid zakład montujący samochody Renault 4CV z wykorzystaniem części importowanych z Francji. Była to reakcja na ograniczenia rządu hiszpańskiego, dotyczące importu gotowych samochodów, W 1953 roku, pierwszym roku produkcji, z zakładu wyszło 707 aut a do 1958 roku roczna produkcja wzrosła do 7.547 sztuk.
W 1961 roku firma po raz pierwszy wyprodukowała w Hiszpanii kompletne silniki: w tym czasie głównym modelem produkowanym w Valladolid był Dauphine. Poziom produkcji nadal wzrastał, w 1961 roku zakład wyprodukował 14.537 szt. modelu Dauphine.
W 1965 roku nastąpiło połączenie przedsiębiorstwa produkcyjnego, FASA, z hiszpańską spółką dystrybucyjną Renault, SAEAR (Société Anonyme Espagnole des Automobiles Renault), która pierwotnie została utworzona w 1908 roku w celu dystrybucji samochodów importowanych z Francji, na długo przed tym, jak ograniczenia importowe przekonały firmę do utworzenia zakładu montażowego w Valladolid.
Do 1971 roku produkcja wzrosła do 110.255 pojazdów, w tym większość mniejszych modeli głównego nurtu firmy, takich jak Renault 8 i Renault 4. Renault 5 został dodany do linii produkcyjnej zakładu w 1974 r.
W ciągu ponad 50 lat historii na jej liniach produkcyjnych powstało 19 różnych modeli, w tym:
- Renault 4,
- Renault Dauphine,
- Renault 5
- Renault 8,
- Renault 12,
- Renault Clio,
- Renault Captur,
- Renault Captur 2,
zródło: Renault
Najnowsze komentarze