Peugeot 408 jest najnowszym modelem ze stajni lwa. Ma znakomity wygląd i bardzo nowoczesne wnętrze. Na uwagę zasługuje też przyjemne zawieszenie a także spory prześwit, który ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Nie jest to jednak SUV, co może zainteresować osoby, które nie chcą wysokiego nadwozia. Jak auto wypadło w teście łosia?
Samochód został przetestowany przez ekspertów z serwisu KM77. Peugeot 408 bez problemu pokonał test łosia przy 72 km/h. Dla porównania sportowemu i znacznie niższemu Alpine A110 udała się ta sztuka przy 80 km/h.
Pochylenie nadwozia było duże, ale nie przesadne. Według kierowcy testowego, 408 zachowywał się precyzyjnie i miał bardzo płynne reakcje. Doceniono bezpośredni, szybko działający i komunikatywny układ kierowniczy. Kontrola stabilności działała w przejrzysty sposób i nie było nachalnych interwencji układu trakcji. Prędkość na wylocie ze slalomu była stosunkowo duża – 44 km/h. Samochód testowano na oponach Michelin e-Primacy 205/55 R19.
W podsumowaniu autorzy testu chwalili Peugeota 408 za bardzo dobre wyciszenie. Ich zdaniem optymalna cenowo jest wersja z silnikiem benzynowym o mocy 130 KM, ponieważ hybrydy znacząco podwyższają koszty zakupu. W Polsce Peugeot 408 zaczyna się od 143.000 zł brutto za nieźle wyposażoną wersję Allure. Skonfiguruj swój samochód teraz.
A jakie zalety dostrzegli dziennikarze Francuskie.pl w Peugeot 408? Możesz się o tym przekonać zaglądając do działu Testy i opinie na temat Peugeot.
Test łosia Peugeot 408 – jak wypadł?
Najnowsze komentarze