Nadeszły czasy internetowych prezentacji samochodów, dlatego nowy Citroen C4 również zadebiutował online. Nieliczni dziennikarze mieli okazję zobaczyć model z bliska i nawet zająć miejsce wewnątrz pojazdu. Jakie są pierwsze opinie na temat nowego modelu?
Wraz z nowym C4, Citroen powraca do segmentu aut kompaktowych stawiając na oryginalny styl, funkcjonalność oraz wybór trzech rodzajów napędu: elektrycznego, benzynowego i diesla. W modelu o długości 4,36 m producent obiecuje wyjątkowy komfort i „najlepszą w klasie” przestrzeń dla pasażerów”. Jak wyglądają te obietnice w zestawieniu z pierwszymi opiniami dziennikarzy?
Nowy C4 nie ma zbyt wiele wspólnego z konkurentami takimi jak: Volkswagen Golf, Renault Megane czy Peugeot 308. Sylwetka jest połączeniem kompaktu i SUV-a a inspiracją dla stylistów był model GS. Citroen zastosował nowe reflektory w kształcie litery V oraz wyrazisty tył. Według magazynu Caradisiac, wnętrze pojazdu jest bardziej konwencjonalne niż nadwozie. Wykorzystano elegancki, 10-calowy, bezramkowy ekran, który charakteryzuje się szybką reakcją na dotyk. Deskę rozdzielczą pokryto elastycznymi materiałami.
Wnętrze określono jako schludne a jakość wykończenia uznano za satysfakcjonującą. Nowy C4 nie powiela błędów swoich kuzynów z Grupy PSA i pozostawia manualną kontrolę klimatyzacji.
Czy Nowy Citroen C4 jest przestronny?
Caradisiac potwierdza to, co mówi producent. Dzięki rozstawowi osi 2,67 m C4 oferuje rekordową przestrzeń na nogi a dwie dorosłe osoby będą podróżowały z tyłu w najlepszych możliwych warunkach. Siedzenia wypełniono pianką o wysokiej gęstości opracowane w ramach programu Advanced Comfort. Są wygodne i nie zapadają się pod naciskiem. W Citroenie C4 znajdziemy duże schowki, porty USB w czterech miejscach oraz bagażnik o niskim progu załadunku, który pomieści 380 litrów walizek.
Zdaniem magazynu Auto Plus Citroen w pełni oddał się komfortowi i nowoczesności. C4 ma elegancką deskę rozdzielczą i posiada liczne schowki. Auto Plus zwraca uwagę na dużą przestrzeń na łokcie i nogi pasażerów siedzących na tylnej kanapie. Przestrzeń nad głową, ze względu na opadającą linię oraz obecność przeszklonego dachu jest ograniczona. Doceniono sterowanie klimatyzacją pozbawione konieczności wchodzenia w menu ekranu dotykowego.
Automobile Magazine przekonuje, że Citroen C4 robi „na żywo” takie samo wrażenie jak na zdjęciach i uważa, że model jest zaskakujący. Wśród zalet, francuski portal wymienia dobrą jakość materiałów i uważa, że nowa C4-ka nie musi w tej kwestii niczego zazdrościć Golfowi. Pozycja za kierownicą jest wyższa niż w tradycyjnym kompakcie a wszystkie elementy sterujące znajdują się w zasięgu ręki. Automobile Magazine uważa, że „Citroen dokonał właściwego wyboru, aby przywrócić fizyczne sterowanie klimatyzacją”.
W samochodzie znajdziemy liczne przestrzenie do przechowywania oraz „mądre” rozwiązanie po stronie pasażera. Oprócz tradycyjnego schowka Citroen dodał w tym miejscu uchwyt na tablet. Nachylona linia dachu sprawi, że niektórzy pasażerowie podróżujący z tyłu poczują się nieco przytłoczeni. Z drugiej jednak strony, przestrzeń na kolana uznano za przyzwoitą, nawet dla dorosłych osób i po przesunięciu przedniego fotela do tyłu. Bagażnik zdaniem Automobile Magazine wygląda całkiem przyjemnie, a modułowość z podwójną podłogą i składanymi fotelami określono jako przeciętną.
Najnowsze komentarze