Stellantis i Hype wdrażają początkową flotę 50 napędzanych wodorem (Crit’Air 0) paryskich taksówek dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
50 bezemisyjnych (Crit’Air 0) pojazdów Peugeot e-Expert Hydrogen i Citroën ë-Jumpy Hydrogen wyprodukowanych we Francji, przeznaczonych do przewozu osób o ograniczonej sprawności ruchowej (PRM) Możliwe wdrożenie 1 000 taksówek Crit’Air 0 PRM do końca 2024 roku, Aby lepiej uwzględnić potrzeby osób o ograniczonej sprawności ruchowej, Hype tworzy specjalną organizację do zarządzania flotą, wykorzystując specjalnie przeszkolonych kierowców i aplikację priorytetowego dostępu.
Możliwe wdrożenie 1000 taksówek Crit’Air 0 PRM do końca 2024 r., zgodnie z programem wprowadzonym przez władze francuskie w celu licencjonowania „paryskich taksówek PRM”.
Aby lepiej uwzględnić potrzeby osób o ograniczonej sprawności ruchowej, Hype tworzy specjalną organizację do zarządzania flotą, która będzie polegać w szczególności na specjalnie przeszkolonych kierowcach i aplikacji priorytetowego dostępu.
Stellantis, pierwszy na świecie producent masowo wprowadzający na rynek pojazdy użytkowe i pasażerskie napędzane wodorem, oraz Hype, niezależny gracz w dziedzinie mobilności wodorowej, sformalizowali dziś partnerstwo w zakresie dostaw i eksploatacji pojazdów napędzanych wodorem, którego pierwszy etap obejmie dostawę początkowej floty 50 bezemisyjnych (Crit’Air 0) taksówek dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej w Paryżu od 2023 roku.
Pojazdy te, które mogą pomieścić 5 pasażerów, w tym jednego na wózku inwalidzkim, lub 6 pasażerów bez wózków inwalidzkich, zostały specjalnie dostosowane z wersji Peugeot e-Expert i Citroën ë-Jumpy produkowanych w zakładzie Stellantis w Hordain w Hauts-de-France.
Gama pojazdów wodorowych Stellantis jest idealnie dostosowana do potrzeb „intensywnych użytkowników”, z zasięgiem 400 km, ładowaniem w zaledwie 3 minuty, zerową emisją i bez kompromisów w zakresie użytecznej pojemności pojazdu. Ta bezemisyjna technologia zapewnia maksymalną dostępność floty. Kolejną wyjątkową cechą tych pojazdów jest to, że są one w 100% hybrydowe, elektryczne, z rozsądnej wielkości akumulatorem i wodorowym systemem ogniw paliwowych, co stanowi optymalne rozwiązanie do wdrażania na dużą skalę.
Opierając się na swojej specyficznej organizacji, która nie ma sobie równych na rynku, a w szczególności na setkach wyszkolonych kierowców i bardzo wysokim profilu, Hype tworzy organizację zajmującą się obsługą osób o ograniczonej sprawności ruchowej, gwarantując całodobową dostępność, jakość usług i usługi dostosowane do indywidualnych potrzeb, a także aplikację do rezerwacji zapewniającą priorytetowy dostęp i dostarczającą pełne, szczegółowe raporty dotyczące użytkowania pojazdów w czasie rzeczywistym.
W ramach partnerstwa Stellantis i Hype twierdzą, że będą również w stanie wdrożyć do 1000 taksówek PRM Crit’Air 0 do końca 2024 roku. Te potencjalne dodatkowe wolumeny są związane z uzyskaniem licencji operacyjnej „paryskiej taksówki PRM”, która jest obecnie wprowadzana przez władze francuskie.
Taka oferta umożliwiłaby spełnienie kilku strategicznych priorytetów wyznaczonych przez francuski rząd: szybką poprawę ilości i jakości usług transportowych dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej, przyspieszenie transformacji energetycznej dzięki bezemisyjnym środkom transportu (Crit’Air 0) oraz wzmocnienie działalności przemysłowej w zakładzie Stellantis w Hordain, położonym w regionie Hauts-de-France.
„Cieszymy się, że Peugeot e-Expert Hydrogen i Citroën ë-Jumpy Hydrogen jeszcze bardziej wzmocnią naszą pozycję lidera w dziedzinie bezemisyjnych samochodów dostawczych dzięki partnerstwu z Hype skoncentrowanemu na osobach o ograniczonej mobilności” – powiedział Xavier Peugeot, dyrektor Stellantis LCV BU.
„Jestem zachwycony pierwszą dostawą 50 napędzanych wodorem taksówek Peugeot i Citroën PMR Crit’Air 0 w ramach naszej współpracy ze Stellantis, która stanowi nowy ważny krok w rozwoju Hype i strukturyzacji francuskiego przemysłu wodorowego. Ta flota pojazdów, jedyna tego rodzaju na rynku, umożliwi nam wdrożenie naszej usługi bezemisyjnej dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej na odpowiednią skalę, najpierw w regionie Ile-de-France, a następnie w innych regionach, przy jednoczesnym spełnieniu wymogów ekologicznych i zdrowia publicznego oraz celów industrializacji we Francji. Hype będzie również organizować dostęp do tej bezemisyjnej usługi dla innych zainteresowanych operatorów taksówek, w szczególności samozatrudnionych kierowców i firm wynajmujących.” – powiedział Mathieu Gardies, założyciel i dyrektor generalny Hype.
Najnowsze komentarze