Samar to firma, której nie trzeba przedstawiać naszym Czytelnikom. Zajmuje się analizami polskiego rynku motoryzacyjnego. Tworzy zaawansowane narzędzia, które są tak dobre, że zainteresowali się nimi nabywcy z Europy. Wczoraj nasza redakcja miała okazję zapoznać się z działaniem najnowszej wersji aplikacji Mototrendy 3.1. Zapowiada się niezwykle ciekawie.
Najnowsza wersja Mototrendów to bardzo zaawansowane narzędzie, pozwalająca na szereg sposobów analizować i prezentować zjawiska zachodzące na rynku motoryzacyjnym. Zawiera między innymi Indeks Cenowy Samar.
„W ICS aktualne ceny porównywane są z cenami sprzed roku. Indeks prezentuje, jak zmieniają się ceny samochodów na polskim rynku, odzwierciedla również zmiany polityki cenowej poszczególnych marek w odniesieniu do modeli i ich konfiguracji. Indeks jest parametrem porównawczym dla poszczególnych marek, pozwalającym na weryfikację ewentualnego wpływu zmiany polityki cenowej na liczbę sprzedawanych i rejestrowanych aut oraz ich pozycję konkurencyjną na rynku” – mówił podczas prezentacji Wojciech Drzewiecki.
„Indeks, wspólnie ze średnią ważoną ceną sprzedaży oraz trendami krótko, średnio i długoterminowymi, stanowi istotne uzupełnienie narzędzi wykorzystywanych do analiz rynku motoryzacyjnego. Parametry te, ze względu na konieczność połączenia kilku źródeł informacji oraz złożoność metodologii ich liczenia nie były dostępne w dotychczas oferowanych przez IBRM Samar narzędziach” – dodał szef Samaru.
Poinformował również, że prowadzi rozmowy na temat zastosowania narzędzia z poważnymi europejskimi graczami związanymi z rynkiem statystyk i danych samochodowych.
Aplikacja pozwala na tworzenie zaawansowanych raportów, które pozwolą nam w czytelniejszy i ciekawszy sposób prezentować zjawiska zachodzące na polskim rynku motoryzacyjnym.
Najnowsze komentarze