Jeep Renegade i Jeep Compass MY24, oba w najnowszej wersji e-Hybrid, zajmują centralne miejsce w Balocco podczas wydarzenia e-hybrid Media Drive, prezentując najnowocześniejszą technologię silników hybrydowych. Compass wprowadza też nowy poziom 2 autonomicznej jazdy dostępny dla wszystkich dróg.
Po ekscytującej podróży odkrywczej przez Balocco z Jeepem Avenger e-Hybrid, charakterystyczne doświadczenie trwa nieprzerwanie, koncentrując się teraz na testowaniu innych potężnych pojazdów e-hybrydowych z oferty marki Jeep. Jest to druga faza jazd testowych, w której w centrum uwagi znajdują się różne gwiazdy: Jeep Renegade i Jeep Compass MY24, oba napędzane innowacyjną technologią silników hybrydowych marki.
Balocco, mały włoski klejnot, po raz kolejny stał się sceną dla świętowania zrównoważonych innowacji technologicznych. Od 12 do 20 marca w miasteczku odbędą się przejażdżki dla mediów e-hybrydową linią Jeepa, otwierając drzwi zarówno miasteczka, jak i pojazdów dla wybranych europejskich dziennikarzy z 14 krajów. Na specjalnie zaprojektowanych trasach dziennikarze odkryją unikalne cechy dwóch pojazdów e-Hybrid i ich konkretne osiągi, testując w 100% hybrydowe doświadczenie.
„Dla Jeepa znaczenie e-Hybrid jest również kulturowe, ponieważ chcemy uczynić z niego pierwszy punkt wejścia do mobilności elektrycznej dla tych, którzy nie czują się jeszcze gotowi do przyłączenia się do tej ewolucji rynku. Jako dowód, oferujemy tę samą technologię w Avengerze i dwóch innych ważnych modelach: Renegade i Compass, stanowiąc kolejny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju bez poświęcania komfortu i osiągów” – powiedział Eric Laforge, szef marki Jeep w Europie.
Akumulator 17,5 Ah
System e-Hybrid płynnie zarządza układem napędowym, automatycznie przełączając się między silnikiem w pełni elektrycznym, hybrydowym i spalinowym w oparciu o takie czynniki, jak stan naładowania akumulatora 48 V, chłodzonego cieczą i o pojemności 17,5 Ah, warunki jazdy w czasie rzeczywistym oraz inne monitorowane parametry. Ten inteligentny system zapewnia wyjątkową wydajność w różnych scenariuszach jazdy. Niezależnie od tego, czy jest to płynny i cichy napęd w pełni elektryczny podczas startu, wydajny tryb hybrydowy do jazdy, czy też mocny silnik spalinowy do przyspieszania, pojazdy te bez wysiłku dostosowują się do wymagań drogi.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Silnik 1.5 GSE Turbo
Dwa pojazdy wyposażone w silnik GSE T4 1.5L turbo posiadają kilka innowacyjnych komponentów i możliwości mających na celu zwiększenie wydajności i osiągów. Podstawą silnika GSE T4 jest czterocylindrowa turbodoładowana jednostka benzynowa cyklu Millera, generująca 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniając zarówno moc, jak i oszczędność paliwa. Co najważniejsze, system hybrydowy obejmuje inteligentny układ hamulcowy, umożliwiający hamowanie regeneracyjne w celu wykorzystania energii podczas zwalniania. Silnik uzupełnia generator rozrusznika pasowego (BSG), ułatwiający płynne ponowne uruchomienie silnika spalinowego (ICE) przy niskich prędkościach, zapewniając płynną pracę i zmniejszoną emisję spalin.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Silnik ze skrzynią biegów o mocy 15 kW
Ponadto skrzynia biegów jest wyposażona w silnik P2.5, zapewniający dodatkowe 15 kW napędu elektrycznego, strategicznie połączonego z równomiernymi biegami dla optymalnej wydajności. Zasilanie jest dostarczane przez kompaktowy, chłodzony powietrzem zestaw akumulatorów 48 V o pojemności 17,5 Ah i 0,8 kWh, zapewniający wystarczającą ilość energii do pracy hybrydowej. Hybrydowy system sterowania, umieszczony w oddzielnej jednostce, koordynuje płynną integrację źródeł zasilania, optymalizując osiągi w różnych warunkach jazdy.
Technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii podczas zwalniania i ułatwia automatyczne ładowanie poprzez hamowanie regeneracyjne, eliminując potrzebę ładowania z gniazdka.
Jeep Renegade i Compass MY24 wprowadzają zupełnie nową linię, bardziej usprawnioną i wydajną, składającą się z trzech wersji wyposażenia dla Renegade – Renegade, Altitude, Summit – oraz dwóch wersji wyposażenia dla Compass – Altitude i Summit – zapewniając klientom kompleksową gamę produktów dostosowanych do ich potrzeb.
Technologia i wyposażenie na najwyższym poziomie
Renegade MY24 wprowadza duży krok naprzód w zakresie technologii, wprowadzając nowy 10,1-calowy system informacyjno-rozrywkowy o mocy obliczeniowej pięciokrotnie szybszej niż poprzednia generacja, nowy 10,25-calowy cyfrowy klaster TFT, a także nową i zaktualizowaną kierownicę, nową tylną kamerę o wysokiej rozdzielczości oraz łączność Apple Carplay i Android Auto teraz bezprzewodowo.
Wszystkie te funkcje są teraz standardem w całej gamie, począwszy od podstawowej wersji wyposażenia Renegade, która uzupełnia ofertę o 16-calowe felgi aluminiowe, materiałowe fotele i światła przeciwmgielne, przechodząc do wersji wyposażenia Altitude, która może pochwalić się imponującymi funkcjami, w tym oszałamiającymi reflektorami Full LED i tylnymi światłami, a także przednimi światłami przeciwmgielnymi LED, które zapewniają wyraźne oświetlenie drogi przed samochodem, uzupełnione o automatyczną klimatyzację zapewniającą komfort wnętrza. Przechodząc do poziomu wyposażenia Summit, dziennikarze otrzymują najwyższej jakości połączenie luksusu i wygody, podkreślone przez zupełnie nowe 18-calowe felgi aluminiowe i podgrzewane przednie fotele zapewniające ciepło i komfort podczas długich podróży.
W przypadku Jeepa Compassa, poziom wyposażenia Altitude oferuje wyjątkowe elementy zewnętrzne i wewnętrzne, w tym pełne reflektory LED z charakterystycznym wzorem, chromowane DLO, 18-calowe felgi aluminiowe i fotele z tkaniny / winylu, podczas gdy Summit ma 19-calowe diamentowe felgi aluminiowe i dwukolorowy czarny dach.
Autonomiczna jazda poziomu 2
Jeep Compass e-Hybrid wyznacza nowy standard bezpieczeństwa i ochrony, z szeregiem zaawansowanych funkcji, w tym autonomiczną jazdą na poziomie 2. Technologia ta zwiększa bezpieczeństwo na wszystkich rodzajach dróg, zapewniając członkom mediów dodatkową warstwę pewności siebie. Co więcej, oferuje ponad 80 standardowych funkcji i jest ściśle połączony z kierowcą za pośrednictwem usług TBM, zwiększając wrażenia dzięki spersonalizowanej pomocy i informacjom.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze