Alfa Romeo zamyka marzec 2024, awansując na ósmą pozycję na rynku premium z 583 rejestracjami. To o 33% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Ten wynik uzyskano głównie dzięki Tonale, na którą przypadło 421 rejestracje, co stanowi wzrost o 71,8% w porównaniu z marcem 2023 roku.
Elektryfikacja zyskuje coraz większe znaczenie w komercyjnym sukcesie marki, czego dowodem jest Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4, najwyższej klasy hybrydowa wersja typu plug-in tego sportowego SUV-a, która stanowi ponad jedną trzecią jego rejestracji w marcu. To także dzięki tej wersji marka osiągnęła te dobre wyniki na hiszpańskim rynku.
Alfa Romeo pnie się w górę na hiszpańskim rynku premium. W marcu włoska marka awansowała na ósme miejsce w rankingu z 583 rejestracjami, co przekłada się na udział rynkowy 3,4% i wzrost o 33% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
Ta pozytywna dynamika znajduje również odzwierciedlenie w skumulowanych danych za pierwszy kwartał 2024 roku, w których Alfa Romeo plasuje się w Top 9 rynku premium dzięki 1.006 zarejestrowanym samochodom, o 18% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku, co stanowi 2,2 % penetracji
Nie da się ukryć, że ten sukces odniesiono w dużej mierze dzięki modelowi Tonale, który odpowiada już za prawie trzy czwarte rejestracji marki w Hiszpanii, z 421 rejestracjami w marcu, czyli o 71,8% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Zobacz polską ofertę na samochody Alfa Romeo
Kompaktowy sportowy SUV włoskiej firmy jest także liderem jej strategii elektryfikacji. Dlatego sukces wersji Plug-In Hybrid z napędem na wszystkie koła Q4 jest godny uwagi. Ta wersja najwyższej klasy zarówno pod względem technologii, jak i osiągów, stanowiła 34,2% rejestracji Alfy Romeo Tonale w marcu.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze