Stellantis, właściciel takich marek jak Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Opel czy Peugeot, zainwestuje 100 mln USD w 360Energy.
- Argentyna ma strategiczne znaczenie dla realizacji globalnego planu Stellantis Dare Foward 2030, którego celem jest osiągnięcie neutralności węglowej na całym świecie do 2038 roku,
- Dzięki ogłoszonej inwestycji Stellantis nabywa 49,5 procent udziałów w spółce 360Energy,
- 360Energy jest jedną z wiodących firm zajmujących się wytwarzaniem energii słonecznej dzięki parkom zlokalizowanym w argentyńskich prowincjach San Juan, Catamarca i La Rioja,
Stellantis ogłosił inwestycję o wartości 100 milionów dolarów w 360Energy Solar S/A, argentyńską firmę zajmującą się energią odnawialną z dużym doświadczeniem w rozwoju, budowie i eksploatacji fotowoltaicznych parków słonecznych. Inwestycja ta oznacza nabycie 49,5 procent kapitału zakładowego 360Energy i stanowi ważny krok w kierunku autonomii energetycznej Stellantis.
Energia elektryczna generowana przez parki solarne odgrywa ważną rolę w zmniejszaniu śladu węglowego zakładów przemysłowych Stellantis w Ameryce Południowej i na całym świecie. Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu produkcyjnym jest istotą zobowiązania do osiągnięcia neutralności węglowej do 2038 r., jednego z globalnych filarów planu strategicznego Dare Foward 2030.
„Nasz cel, jakim jest oferowanie czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności, stawia przed nami wyzwanie przemyślenia całej naszej działalności i infrastruktury” – powiedział Emanuele Cappellamo, prezes Stellantis na Amerykę Południową. „Zrównoważony ekosystem mobilności elektrycznej nie jest możliwy bez czystej energii. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać możliwości rozwoju 360Energy i być częścią rozwoju energii słonecznej w regionie i na świecie„.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
„Znaleźliśmy wspólnotę wizji oraz średnio- i długoterminowych strategii, która nas ekscytuje i generuje wielkie oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że energia słoneczna będzie liderem globalnej transformacji energetycznej. Ta nowa ścieżka, którą podążamy wspólnie ze Stellantis, pozwoli nam przyspieszyć nasze plany rozwoju w Argentynie i rozszerzyć naszą działalność na inne kraje Ameryki Łacińskiej i Europy, umacniając nas jako liderów transformacji energetycznej” – dodał Federico Sbarbi, dyrektor generalny 360Energy.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Strategia energetyczna, która zaczyna być opracowywana przez Stellantis i 360Energy, obejmuje rozwój parków solarnych w zakładach motoryzacyjnych w oparciu o trzy uzupełniające się technologie: wytwarzanie energii fotowoltaicznej, instalację wielkoskalowych systemów magazynowania energii słonecznej oraz produkcję zielonego wodoru.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze